סגור
byd דולפין
BYD דולפין (צילום: byd )

סין: הריקול הגדול בתולדות BYD - עקב חשש לשריפות

הריקול שכולל יותר מ-96 אלף כלי רכב מתייחס לשתי מכוניות שמשווקות גם בארץ ובאירופה (אטו 3 ודולפין), אך הריקול נוגע לעת עתה רק לדגמים שנמכרים בסין

יצרנית הרכב הסינית BYD יוצאת לריקול הגדול בתולדותיה מחשש לשריפה במספר דגמי מכוניות, כך מפרסמים אמצעי תקשורת בסין. הריקול עצמו נוגע לשני דגמים המשווקים גם בישראל - אך נוגע לעת עתה רק לגרסאות הסיניות של הדגמים הללו.
כיום יצרני הרכב הסינים שמשווקים מכוניות גם באירופה ובישראל מייצרים גרסאות שיש בהן הבדלים מסוימים בין הדגם ה"מערבי" והסיני - וכאמור הריקול נוגע לעת עתה אך ורק לדגמי היצרנית המשווקים בסין.
כך, לפי SAMR, המשרד הממשלתי הסיני לרגולציית שוק (State Administration for Market Regulation), BYD תזמן שני דגמים לריקול - יואן פלוס, אשר משווקת באירופה כאטו 3 (המכונית החשמלית הנפוצה בישראל) והדולפין, המשווקת בשם זה גם בישראל.
בסך הכול תזמן BYD בסין 96,714 מכוניות מדגמים אלה, מה שהופך את הריקול לגדול בתולדות היצרנית. מתוך הרכבים שיזומנו, 87,762 רכבים משני הדגמים (כלומר הדולפין והיואן פלוס) יוצרו בין התאריכים 4 בפברואר ל-26 בדצמבר 2023 ואילו סדרה נוספת של יואן פלוס שמזומנת לריקול בסין יוצרה בין ה-2 לנובמבר 2022 ל-19 ליוני 2023.
לפי לשון הפרסומים בסין, ברכבים שזומנו לריקול אחת מבקרות השליטה במנגנון הגה הכוח קיים מנגנון חשמלי שעלול להיסדק בזמן נסיעה ברכב, מה שבתורו עלול לגרום לקצר חשמלי שגורם במקרי קיצון להתחממות ובסופו של דבר-שריפה. לפי הפרסומים בסין, סוכנויות BYD יזמנו את בעלי המכוניות החל מהיום (ב') ובמסגרת התיקון יותקן בידוד על הרכיבים החשמליים שעשויים להתחמם.