טובה לחבר או ההקלה לטסלה שעלולה לעלות בחיי אדם
טובה לחבר או ההקלה לטסלה שעלולה לעלות בחיי אדם
לפי דיווח ברויטרס, צוות המעבר לקראת כניסתו של טראמפ לתפקיד הנשיא מעוניין שהממשל יבטל את הדרישה לדיווח על תאונות דרכים, לה מתנגדת חברת הרכב שבבעלות בן בריתו אלון מאסק; המהלך עשוי לפגוע ביכולתו של הממשל לחקור ולנטר את בטיחות כלי הרכב בעלי מערכת הנהיגה האוטונומית
צוות המעבר של נשיא ארה"ב הנבחר דונלד טראמפ מעוניין בכך שהממשל הנכנס יבטל את הדרישה לדיווח על תאונות דרכים, לה מתנגדת טסלה, שבבעלות בן בריתו אלון מאסק. המהלך עשוי לפגוע ביכולתו של הממשל לחקור ולנטר את בטיחות כלי הרכב בעלי מערכת הנהיגה האוטונומית, כך דיווחה רויטרס.
מאסק, האיש העשיר בעולם כיום, הוציא יותר מחצי מיליארד דולר בעזרה למסע הבחירות של טראמפ. ביטול חובת הדיווח על תאונות דרכים תיטיב עם טסלה, אשר דיווחה על רוב התאונות של רכבים אלו עד היום – 1,500 במספר – לגופי הבטיחות הפדרליים. טסלה הייתה המטרה של מספר חקירות של מינהל הבטיחות בדרכים (NHTSA), כולל שלוש שנבעו מדיווחים על תאונות.
ההמלצה לבטל את חובת הדיווח על תאונות הגיעה מצוות המעבר שקיבל את המשימה ליצור אסטרטגיה ל-100 ימים עבור המדיניות התחבורתית. הצוות כינה את חוק הדיווח מקור לאיסוף מידע "מיותר", כך על פי מסמך שהגיע לידי רויטרס. גם ארגון "קואליציית החדשנות בכלי רכב", קבוצת סחר שמייצגת את רוב היצרניות למעט טסלה, ביקרה את החוק וטענה שהוא מיותר.
על פי ניתוח של רויטרס, טסלה הייתה אחראית ל-40 מתוך 45 תאונות קטלניות עליהן דווח ל-NHTSA עד ה-15 באוקטובר השנה. בין החקירות שפתח ה-NHTSA לגבי תאונות של טסלה נכללה תאונה קטלנית מ-2023 בווירג'יניה, בה נהג שהשתמש ב"טייס האוטומטי" והתנגש בטריילר שנגרר ע"י טרקטור, ותאונה בקליפורניה בה טסלה נהוגה ע"י הטייס האוטומטי התנגשה במשאית כיבוי אש, הרגה את הנהג ופצעה מספר כבאים.
מה-NHTSA נמסר שהמידע על תאונות הוא קריטי בהערכת הבטיחות של טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית המפציעה, וכן שמידע על תאונות שהגיע לסוכנות הוביל למספר ריקולים לתיקון בעיות בטיחות במכוניות טסלה ב-2023, שמנעו הישנות של תקלות ואירועים דומים.
במשך השנים הפגינה טסלה בוז לדרישה לספק מידע על תאונות בטענה כי המינהל מציג את המידע באופן שמטעה את הצרכנים בעניין בטיחות הרכב, כך צוטטו בידיעה של מקורות הבקיאים במדיניות של הבכירים בחברה.