סגור

מסחרי בסטייל: הדגמים המעניינים בתערוכת הרכב בגרמניה

תערוכת הרכב בהאנובר מוקדשת ברובה לרכבים מסחריים. השנה, בניגוד לשנים עברו הצליחו יצרני הרכב להיות יצירתיים גם בדגמים שלא נוטפים בד"כ מסקס אפיל. קבלו שלושה מהם

תערוכת הרכב IAA TRANSPORTATION 2024 המתקיימת בימים אלה בהאנובר, גרמניה, מוקדשת ברובה לרכבים מסחריים. למרות שבדרך כלל רכבים אלה לא מתהדרים בסקס אפיל גבוה, הרי שהשנה יצרני הרכב הצליחו להיות יצירתיים מעבר לרגיל והציגו שלל רכבים, בהם ניכרת הקפדה מיוחדת בתכנון ועיצוב.

רנו אסטאפט

רנו אסטאפט היא מכונית קומפקטית של היצרנית הצרפתית, המיועדת לתמרן ברחובות הערים הגדולות ולשמור על מגבלות של זיהום אוויר. כשבמקביל נכנס לתמונה הצורך להביא את המוצר שנרכש בחנויות מקוונות ישר אל ביתו של הלקוח. האסטאפט עושה כבוד לרכב מסחרי אחר של רנו שהוצג לפני 65 שנים ועונה גם הוא לשם אסטאפט, רכב מהתקופה בה רכבים צרפתיים עוצבו בהשראת ארט דקו. האסטאפט כמובן חשמלי ויש לו דלתות שנפתחות בהחלקה על מסילות מיוחדות בצידי הרכב. הגג שלו יכול להיפתח כדי לאפשר הכנסה של מטען גבוה וכמובן שיש לו מסך גדול, כדי לתקשר עם הלקוח וגם עם חברות השילוח השונות, כדי ליידע את הקמעונאי מיידית על הגעת המשלוחים.

3 צפייה בגלריה
רנו אסטאפט
רנו אסטאפט
רנו אסטאפט
(צילום: יצרן)

קיה 5 PBV

קיה הציגה בתערוכה את PBV, ראשי תיבות של PLATFORM BEYOND VEHICLE . המסר של קיה הוא שהפלטפורמה, כלומר השלדה, היא העיקר. בניגוד לרכבים בעלי מנועי בנזין, או במקרה של מסחריות, מנועי דיזל, לפי קיה רכב מסחרי טומן בחובו הרבה יותר אפשרויות לסידור של הרכב, כלומר הוצאה של מושבים, התקנה של מושבים חדשים או שינוי של פנים הרכב בהתאם לצרכים. כלומר, הלקוח רוכש רכב אחד, אבל מסדר אותו כך שיהיה מסחרי, אוטובוס קטן או כל דבר אחר שירצה. ההנעה גם היא חשמלית וקיה מדגישה שמדובר ברכב שיש לו רמת קישוריות גבוהה, כלומר הוא יכול "לשוחח" עם קמעונאים.

3 צפייה בגלריה
קיה 5 PBV
קיה 5 PBV
קיה 5 PBV
(צילום: יצרן)

BYD אי וואלי

BYD הציגה את אי וואלי, רכב מסחרי שתוכנן עבור אירופה במיוחד. בניגוד לדגמים אחרים רבים שהוצגו בתערוכה, אי וואלי אינו רק רכב תצוגה אלא מיועד לייצור. מכיוון שכך, מבחינה עיצובית היא לא מופרך כמו רבים מחבריו, אבל הוא בהחלט שונה. לפי BYD האי וואלי מצויד בסוללה בקיבולת 80.6 קילוואט/שעה, מה שמאפשר לו טווח נסיעה של עד 250 קילומטרים במשימות עירוניות. מבחינת המימדים, לפי BYD האי וואלי משתרע על אורך של 5.99 מטר ומסוגל להעמיס עד 17.9 מטרים מעוקבים. והעיצוב? לפי BYD מדובר ב"עיצוב חדש באווירת הייטק". בפועל, המטרה היא לגנוב לקוחות מיצרני הרכב האירופים שיש להם נוכחות חזקה מאוד בשוק המסחריות באירופה, ואם הנעה חשמלית אינה מספיקה, מבחינת BYD העיצוב יעשה את היתר.

3 צפייה בגלריה
BYD אי וואלי
BYD אי וואלי
BYD אי וואלי
(צילום: יצרן)