סגור

סין תפחית את הסובסידיות על מכוניות חשמליות ב-30%

האוצר הסיני הודיע היום כי הסובסידיות למכוניות חשמליות, היברידיות וכאלה המונעות על מימן יפחתו בהדרגה עד שייפסקו לחלוטין בסוף 2022. סין נחשבת לשוק המכוניות הגדול בעולם, ובאיגוד יצרניות הרכב הסיני מעריכים כי המכירות של מכוניות המונעות באנרגיה חדשה יצמחו השנה ב-47% לחמישה מיליון כלי רכב

סין מתכוונת להפחית בשנה הבאה את הסובסידיות על מכוניות המונעות באנרגיה חדשה (NEV) כמו מכוניות חשמליות ב-30%, כך לפי הודעה שפרסם היום (ו') משרד האוצר הסיני באתר האינטרנט שלו. בהודעה ציינו עוד כי מדיניות הסובסידיות למכוניות מסוג זה תסתיים לחלוטין ב-31 בדצמבר 2022.
הסובסידיות במגמת ירידה מאז השנה שעברה, אז צומצמו ב-10%, השנה צומצמו ב-20% ובשנה הבאה כאמור ב-30%. עבור רכבים המשמשים לתחבורה ציבורית, הסובסידיות צומצמו השנה ב-10% ויצומצמו ב-20% נוספים ב-2022.
1 צפייה בגלריה
רכב חשמלי סיני BYD Han EV
רכב חשמלי סיני BYD Han EV
רכב חשמלי סיני BYD Han EV
(צילום: BYD)
סין הנחשבת לשוק המכוניות הגדול בעולם, הציבה יעד למכוניות אנרגיה חדשה, הכוללות גם מכוניות היברידיות ומכוניות המונעות על דלק מימן, שיהוו 20% מכלל מכירות המכוניות במדינה עד 2025. מוקדם יותר החודש העריכו באיגוד יצרניות הרכב בסין כי מכירות המכוניות עם אנרגיה חדשה במדינה יצמחו השנה ב-47% ל-5 מיליון כלי רכב.
בהתאם, יצרניות הרכב העולמיות כמו פולקסוגן, ג'נרל מוטורס, טויוטה וטסלה, הגבירו את ייצור המכוניות החשמליות שלהן בסין. בהודעת משרד האוצר הדגישו גם כי בכוונתם להגדיל את הפיקוח על הבטיחות במכוניות, וזאת על מנת למנוע תאונות.