סגור
מפעל יונדאי בקוריאה
מפעל יונדאי בקוריאה (צילום: בלומברג)

עובדי יונדאי קיבלו אישור להשבית את המפעל בדרום קוריאה

שביתת הייצור תחל ביום רביעי ועשויה לגרום ליונדאי להפסד תפעולי בגובה עד 755 מיליון דולר. היא תקפה למפעלי הייצור של החברה בדרום קוריאה, אך לא למפעלים במדינות מהן מיוצאות מכוניות לישראל

עובדי יונדאי בדרום קוריאה נערכים להשבתת הייצור במפעלי היצרנית בחצי האי. היום (ב') קיבלו נציגי ועד עובדי יצרכנית הרכב אישור רשמי להשבתה מ"הוועדה הלאומית ליחסי עבודה", מקבילתה הדרום קוריאנית של ההסתדרות אשר עוסקת בין היתר בטיפול ואישור של סכסוכי עבודה.
הוועדה הלאומית ליחסי עבודה אישרה את ההשבתה לאחר שהבינה כי אכן קיים פער משמעותי שאינו ניתן לגישור בין עמדות עובדי יונדאי וההנהלה ביחס לתנאי ההעסקה. ארגון העובדים צפוי להכריז על ההשבתה באופן רשמי ביום רביעי הקרוב, כאשר לפי פרסומים בדרום קוריאה, השבתת הייצור עשויה לגרום ליונדאי להפסד תפעולי בגובה עד 755 מיליון דולר. לפי לשון הפרסומים בקוריאה, הסיבה העיקרית להכרזה על ההשבתה היא העלאת גיל הפרישה לעובדים וותיקים מ-60 ל-64.
יונדאי נחשבת לצ'אבול האוטומוטיבי החזק ביותר בקוריאה. בקוריאנית צ'אבול פירושו "משפחה עם כסף" והמונח שמור לקומץ של חברות ענק אשר נשלטות בידי בני משפחה - החל מסמסונג וכלה ב- LG, אך לצד התפתחותה של יונדאי התפתח גם ועד עובדים, אשר מונה כיום 40 אלף עובדים ונחשב לגדול במדינה. זאת ועוד: יודגש כי איומי ההשבתה תקפים למתקני הייצור של יונדאי בדרום קוריאה בלבד, בהם מיוצרים מספר דגמים של יונדאי כגון איוניק 5, אך לא למתקני הייצור שלה בהודו, בטורקיה והמדינות נוספות מהן מיוצאות מכוניות לישראל.