מלכת החשמל: BYD הסינית עקפה את טסלה ומובילה את טבלת המכירות של 2022
מלכת החשמל: BYD הסינית עקפה את טסלה ומובילה את טבלת המכירות של 2022
היצרנית הסינית מכרה 641,400 מכוניות חשמליות בפרק זמן של חצי שנה, עלייה של 315% ביחס לחציון המקביל אשתקד. זאת לעומת טסלה שדיווחה על מכירת 564 אלף מכוניות חשמליות בתקופה זו
חברת BYD הסינית היא יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם נכון למחצית הראשונה של 2022 - כך עולה מפרסומים בחו"ל. לפי דיווחי BYD, מכרה היצרנית בחציון הראשון של השנה 641,350 מכוניות חשמליות, עלייה של 315% ביחס לחציון המקביל אשתקד. עם זאת, האופן בו BYD מגדירה מכונית חשמלית שונה, זאת מכיוון שהיצרנית מתייחסת גם לרכבי פלאג אין הייבריד כרכבים חשמליים.
המשמעות היא ש-BYD נטלה את כתר מכירות הרכב החשמלי מטסלה, אשר דיווחה לפני מספר ימים על מכירת 564 אלף מכוניות חשמליות, עלייה של 46% ביחס לחציון הראשון של 2021 בו מכרה טסלה 386,200 מכוניות. עם זאת, כאשר בוחנים את מסירות המכוניות החשמליות ה"טהורות" של BYD, הנתונים משתנים - היצרנית מסרה 323,519 מכוניות נוסעים חשמליות, ואילו 314,638 היו מכוניות פלאג אין הייבריד.
טסלה מתמודדת בימים אלה עם קשיי יצור, בין היתר בסין בעקבות סגרי הקורונה במדינה, אשר הובילו גם לעלייה במחירי המכוניות של טסלה בארה"ב (עליות דומות לא נרשמו בישראל). ההבדל העיקרי בין BYD אשר מייצרת גם בסין ובין טסלה נובע מאסטרטגיית היצור - בעוד שטסלה מייצרת בג'יגהפאקטורי (מפעל ענק) בשנגחאי, BYD מייצרת במספר מפעלים, כך שהיצרנית יכולה לבצע חלוקה בין מפעלים שונים בהתאם לסגרים אשר הושתו בסין.
יש להדגיש כי הזיכיון ליבוא של מכוניות BYD לישראל מוחזק בידי שלמה החזקות וקבוצת אלייד, אך מכוניות נוסעים של BYD אינן מיובאות ארצה.