סגור
KARMA GS 6 קארמה אוטומוטיב
KARMA GS 6 (צילום: יצרן)

נגמרה הקארמה? זיכיון המתחרה של טסלה כבר לא בידי מטרו

למרות שקארמה הודיעה על כניסה לישראל לפני 4 שנים, עד כה לא הוקמו סוכנויות מכירה שלה ומניין המכירות, לפי משרד התחבורה, עומד על שלוש בלבד. לפי רישומי משרד התחבורה, זיכיון היבוא של קארמה לישראל הסתיים בחודש ביוני והיבואנית לא חידשה אותו. מטרו: "ב-2025 יגיעו לישראל דגמי קארמה חדשים ביבוא ישיר של מטרו מוטור"

מטרו, יבואנית רכבי היוקרה קארמה אוטומוטיב, אינה מחזיקה עוד בזיכיון, כך עולה מנתוני משרד התחבורה. מטרו נמצאת בבעלות גדי אבירם, חן למדן וקבוצת קרסו.
למרות שהיא לא נמנית על יצרני הרכב הגדולים, קארמה נחשבת למתחרה הבולטת ביותר של טסלה. קארמה היא למעשה גלגול של יצרנית הרכב ההולנדית פיסקר שהוקמה על ידי איש העסקים ומהנדס הרכב הנריך פיסקר ונמכרה לקבוצת משקיעים בשנת 2014. כיום קארמה מייצרת קומץ דגמים, כולם רכבי יוקרה אשר מצוידים במערכות הנעת פלאג אין הייבריד. לפני כשלושה שבועות הודיעה קארמה כי תשתף פעולה עם אינטל בפיתוח דגם חשמלי חדש, אך זה יוצג רק בהמשך שנת 2026.
קארמה הודיעה באופן רשמי על כניסה לשוק הרכב הישראלי לפני מעל ארבע שנים. "מטרו מוטור מעניקה לנו כניסה לשוק הגדל והולך של רכבים חשמליים במזרח התיכון בעודנו מגדילים את מכירות מכונית הסדאן היוקרתית שלנו – ה 6 GS", מסר בשעתו יוסט דה וויר, סגן נשיא קארמה. בפועל, עד כה לא הוקמו סוכנויות מכירה של קארמה בישראל ומניין המכירות, לפי משרד התחבורה, עומד על שלוש מכוניות שככל הנראה שימשו את היבואנית.
יצוין כי לפי רישומי משרד התחבורה, זיכיון היבוא של קארמה לישראל הסתיים ב 22 ביוני השנה והיבואנית לא חידשה אותו. כלומר הזיכיון הסתיים. מצב בו יבואן רכב שמחזיק ברישיון ולא מחדש אותו למרות שמכוניות אינן מיובאות לישראל הוא נדיר מכיוון שיבואן שיודע שהיצרן שלו עשוי לחזור לישראל בעתיד (למשל לאחר הצגת דגם חדש) אינו מבטל את רישיון היבוא, בין היתר מחשש שמא יבואן אחר יקח את הזיכיון. לראיה, כיום יש בישראל מספר בלתי מבוטל של יבואני רכב אשר מחזיקים בזיכיונות של רכבים שאינם מיובאים לארץ שעדיין מחזיקים בזיכיון, החל במכוניות של GAC הסיניות וכלה בזיכיון של AIWAYS שלעת עתה מכוניותיה אינן מיובאות.
בפועל, מטרו מחזיקה כיום במספר גדול של מותגי רכב, חלקם סינים. לפי רישומי משרד התחבורה, מטרו מחזיקה כיום במספר זיכיונות ליבוא של מכוניות נוסעים, מ-VOYAH ועד דונגפנג. יצוין כי למרות שסמלת, יבואנית פיאט, אלפא רומיאו, סובארו ומותגים נוספים הצהירה כי זיכיון היבוא של ליפמוטור עבר לידיה בפועל לפי רישומי משרד התחבורה הזיכיון עדיין נמצא בידי מטרו וחודש עד 2028, לצד הזיכיון שבידי סמלת.
ממטרו נמסר: "ב-2025 יגיעו לישראל דגמי קארמה חדשים ביבוא ישיר של מטרו מוטור"