מינהל הרכב הממשלתי מעוניין לייבא רכבים "מיוחדים" באופן עצמאי
מינהל הרכב הממשלתי מעוניין לייבא רכבים "מיוחדים" באופן עצמאי
המינהל מעוניין לייבא בעצמו רכבים חדשים שאינם מסופקים על ידי יבואני הרכב הישירים, כמו למשל רכבי שטח מדגם טויוטה לנד קרוזר 200
מינהל הרכב הממשלתי מעוניין לייבא רכבים חדשים לשימושו, כך עולה מתיקון לחוק רישוי הרכב שהגיש משרד התחבורה. הבקשה נוגעת לרכבים מדגמים "מיוחדים", כלומר כאלו שאינם מיובאים לישראל על ידי יבואני הרכב הישירים. ההגדרה של רכב "מיוחד" נרחבת במיוחד לנוכח העובדה שבשוק הרכב העולמי קיימים לא מעט רכבים בייצור סדרתי שאינם מיובאים ארצה על ידי יבואני הרכב הוותיקים - למשל הטויוטה לנד קרוזר 200.
זאת ועוד, כפי שנחשף בכלכליסט, במינהל הרכב הממשלתי בוצעו בעבר ניסיונות לייבא ארצה רכבים, אבל כאלה שמיובאים גם על ידי יבואני הרכב הישירים. בקשת מינהל הרכב הממשלתי לייבא ארצה רכבים "מיוחדים" אינה חריגה: מינהל הרכש הממשלתי (בניגוד למינהל הרכב) מייבא רכבים מיוחדים כמו גם מגן דוד אדום, הרשות לכבאות וגופים נוספים. אך במינהל הרכב מדגישים שמדובר בגוף שהוא למעשה נפרד.
בנוסף, אם במיוחדים עסקנו, כשנתיים לאחר הפרסום ב"כלכליסט", נערכים במשרד התחבורה לשינוי התקנות כך שיהיה ניתן לנהוג בישראל ברכבים שמצוידים בהגה ימני. לתקנות אלה יש סייג: ההיתר יהיה תקף רק לרכב שיוצר לפני 1960.