סגור

פרסום ראשון
טסלה 3 ואיוניק 5 בדרך לצי המדינה? מכרז ראשון לרכבים חשמליים של עד 314 אלף שקל

המתווה החדש של מינהל הרכב הממשלתי מאפשר לראשונה הצטיידות במכוניות חשמליות מקבוצות 5 ו-6; אילו עוד תנאים נקבעו בו?

המדינה מרחיבה את היקף הצטיידותה ברכבים חשמליים – וגם מעלה את רף התקציב להצטיידות החדשה. כך עולה ממסמכים שהפיץ השבוע משרד האוצר בקרב יבואני הרכב.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", המדינה החלה בהצטיידות ברכב חשמלי עוד ב-2022; אבל המתווה החדש של מינהל הרכב הממשלתי מאפשר הצטיידות במכוניות חשמליות מקבוצות 5 ו-6, שמחירן הוא מ-170 אלף שקל עד 314 אלף שקל.
היקף ההצטיידות של המדינה אינו גדול: בסך הכול מבקשת מדינת ישראל להצטייד ב-22 מכוניות חשמליות מקבוצת הרישוי החמישית (170-210 אלף שקל) ובחמש מכוניות חשמליות מקבוצת הרישוי השישית ( 210-314 אלף שקל). ואולם בכל מקרה, הגדרת המחירים החדשה מאפשרת לכמה דגמים חשמליים להיכנס לראשונה לציי הרכב של המדינה. כנהוג, הרכבים החשמליים בהם תצטייד המדינה (לצד טנדרים ומיניוואנים) ישמשו את מינהל הרכב הממשלתי, משטרת ישראל ויחידות ביטחוניות.
על פי עיקרי המסמכים שהוגשו ליבואני הרכב, המדינה מציבה תנאים אחידים למי שיספקו לה עשרות מכוניות חשמליות: אחריות של שלוש שנים, אחריות של חמש שנים או 160 אלף ק"מ לסוללה – עם אפשרות הארכת אחריות סוללה לעוד 40 אלף ק"מ או שנה. עוד קובעת המדינה שהרכבים החשמליים שיסופקו לה יצטרכו לעמוד בתנאים מסוימים אשר יהוו חלק משיקולי הבחירה בזוכה – כגון אפשרות טעינת DC בהספק 90 קוט"ש.
המכוניות החשמליות שייכללו בקבוצה 5 (סדאן או רכב כביש שטח) יידרשו להציג טווח נסיעה מינימלי של 380 קילומטר – וגם לכלול אפשרות לאספקה בצבע לבן, לטובת רכבים מבצעיים. באופן מעניין, הדרישה מהמכוניות בקבוצה 6 היא לטווח נמוך יותר - מעל 340 קילומטר בין טעינות. לפי מסמכי המדינה, ההצטיידות במכוניות צפויה להתחיל בשנה הבאה.