טויוטה חושפת רכב כביש-שטח חשמלי ראשון - בשנה הבאה בישראל
טויוטה חושפת רכב כביש-שטח חשמלי ראשון - בשנה הבאה בישראל
היצרנית היפנית חושפת את ה-BZ4X, שמאיץ ל-100 קמ"ש ב-8.4 שניות. טווח הנסיעה בין טעינות - 450 ק"מ
יצרנית הרכב היפנית טויוטה חושפת היום (ו') את רכב הכביש-שטח החשמלי הראשון שלה: BZ4X. בניגוד ליצרני רכב רבים אחרים, טויוטה הצהירה זה מכבר שאינה מתכוננת להתבסס באופן ניכר על רכבים חשמליים ושמבחינתה מדובר בשלב ביניים בלבד בדרך לרכבים מונעי מימן. אך עד שזה יקרה, החברה חושפת את רכב הכביש-שטח בעל השם הלא שגרתי.
ה-BZ4X צפוי לחלוק לא מעט מכלולים עם הסובארו החשמלית הראשונה שגם היא תהיה סנונית חשמלית ראשונה עבור סובארו. לפי הנתונים שטויוטה מפרסמת, ה-BZ4X הוא רכב הכביש-שטח הראשון של טויוטה שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, כלומר לא על שלדה שניתן למצוא גם במכוניות של טויוטה בעלות מנועי בנזין או מנועים היברידיים. טויוטה לא מפרסמת נתונים רבים אודות ה-BZ4X, אך כן מדגישה שמדובר ברכב נמוך מטויוטה ראב 4 ב-85 מילימטרים, שמציע בסיס גלגלים ארוך מהראב 4 ב-160 מילימטרים.
מבחינת המפרט הטכני, ה-BZ4X מצויד במנוע שמפיק 204 כוחות סוס, המאפשר תאוצה ל-100 קמ"ש תוך 8.4 שניות ומהירות מרבית של 160 קמ"ש. גרסה נוספת של ה-BZ4X מצוידת בהנעה כפולה ובמנוע חשמלי שמפיק 217 כוחות סוס. טווח הנסיעה הרשמי לפי טויוטה הוא 450 קילומטרים בין טעינות, וטעינה מעמדה מהירה תאפשר מילוי של הסוללה מ-30% ל-80% תוך חצי שעה, לפי הצהרת טויוטה. בנוסף, טויוטה תציע כאופציה פאנל גג סולארי שיסייע בטעינת הסוללה.
עוד נקודה מעניינת שטויוטה לא מרחיבה אודותיה נוגעת לתא הנוסעים. התמונות הבודדות שטויוטה מפרסמת מציגות בבירור הגה שמזכיר את ההגה האופציונלי של טסלה מודל S, כלומר הגה קטום בחלקו העליון. טויוטה כאמור אינה מפרטת מידע רב אודות מאפיין זה, אך כן מדגישה כי ה-BZ4X יצויד במערכות בטיחות אקטיביות. ה-BZ4X מיועד להגיע לישראל במהלך המחצית הראשונה של 2022.