בעיה ליצרנים במערב? עלייה של 50% בייצוא רכבים מסין
בעיה ליצרנים במערב? עלייה של 50% בייצוא רכבים מסין
לפי נתוני CAAM, ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים, אשתקד יוצאו מסין 3.11 מיליון מכוניות, יותר מכפול ב-2021. 27 מיליון מכוניות יוצרו בסין ו-25 אלף מתוכן נשלחו לישראל
שוק הרכב הסיני מסכם את 2022 עם 27 מיליון מכוניות שיוצרו בשנה שעברה, כך עולה מנתוני CAAM, ארגון הגג של יצרני הרכב הסינים.
לפי נתוני CAAM, מדובר בעלייה של 3.4% ביחס לשנת 2021. נתוני CAAM אינם מתייחסים רק להיקפי יצור אלא גם להיקף מכירות בשוק המקומי (סין), לפיהם בשנה שעברה רכשו הסינים 26.8 מיליון מכוניות, עלייה של 2.1% ביחס לשנת 2021.
כ-7 מיליון מכלל הרכבים שיוצרו הם מה שהממשל הסיני מגדיר כ-NEV, הגדרה נרחבת למדי ל"רכב אנרגיה חדשה", כלומר רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין הייבריד - זינוק מרשים של 96.9% ביחס לשנת 2021. מתוך רכבי ה-NEV שיוצרו בסין 6.8 מיליון נמכרו בשוק המקומי - זינוק של 93.4% ביחס לשנת 2021.
עוד נקודה מעניינת בדו"ח ה-CAAM מתייחסת להיקפי הייצוא של מכוניות מסין – שהולך והופך לבעיה מוחשית עבור יצרני הרכב המערביים. כך, לפי הנתונים יוצאו מסין 3.11 מיליון מכוניות - עלייה של 54.4% ביחס לשנת 2021. כ-670 אלף מכוניות שיוצאו מסין בשנה שעברה היו חשמליות ופלאג אין הייבריד. לישראל הגיעו בשנה שעברה 25,238 מכוניות מתוצרת סין.