סגור
רכב פיג'ו 208 החדשה מכוניות
פיג'ו 208 החדשה מכוניות

פרסום ראשון
לראשונה: פיג'ו תיובא לישראל ממרוקו

עד כה רק קומץ מכוניות מתוצרת מרוקו, כולן של קבוצת רנו (רנו ודאצ'יה) יובאו לישראל, אך בחודשים הקרובים צפויות להגיע גם מכוניות פיג'ו 208 ממפעלי הייצור של סטלאנטיס באל-קניטרה

בקרוב מכוניות פיג'ו ייובאו לישראל ממפעלי סטלאנטיס במרוקו, כך נודע ל"כלכליסט". עד כה רק קומץ של מכוניות מתוצרת מרוקו, כולן של קבוצת רנו (כלומר רנו ודאצ'יה) יובאו לישראל, אך בחודשים הקרובים צפויות להגיע לארץ גם מכוניות פיג'ו 208 ממפעלי הייצור של סטלאנטיס באל-קניטרה שבמרוקו.
מפעלי סטלאנטיס בקניטרה נפתחו ב-2019 ולפי פרסומי היצרנית, ב-2022 הודיעה היצרנית על השקעה בגובה 300 מיליון יורו במפעלי החברה. ה-208 שמיועדת להגיע לישראל ממרוקו היא גרסת ה-PURE TECH, כלומר גרסת הטורבו של הפיג'ו ואילו בשנה הבאה יגיעו לישראל 208 שיצוידו במערכת הנעה היברידית, אשר ייוצרו באירופה.
לפי נתוני משרד המסחר והתעשייה המרוקאי, היקף יצוא הרכב של מרוקו עמד בשנה שעברה על 13.9 מיליארד דולר, לעומת כ-11 מיליארד דולר ב-2022. בפועל, בדומה לטורקיה, סין ואיראן גם ענף הרכב המרוקאי החל את דרכו באמצעות יצרני רכב מערביים, כשהמועמדים הטבעיים היו יצרנים ממדינות קולוניאליסטיות. היצרנית הראשונה שייצרה במרוקו מכוניות היתה רנו, שהקימה ב-1959 מפעל ראשון במדינה.