סגור
יצרני הרכבים הסיניים
יצרנית הרכב הסיני HIPHI נקלעה לקשיים (צילום: מתוך ערוץ היוטיוב HiPhi Global)

שתי יצרניות רכב סיניות קרסו ויחדלו לפעול בחודשים הקרובים

בסוף השבוע הודיעה רשמית יצרנית הרכב HIPHI על פשיטת רגל. במקביל, אוורגראנד אוטו פיטרה את כל עובדיה, לאחר שלא עמדה בדרישה להחזר סובסידיות בסך 262 מיליון דולר שנתנו לה גורמי שלטון בסין לפיתוח כלי רכב חשמליים. שתי החברות אינן משווקות מכוניות בישרא

צמד יצרניות רכב סיניות - היפי (HIPHI) ואוורגרנד אוטו נקלעו לקשיים וככל הנראה יחדלו לפעול במהלך החודשים הקרובים, כך מדווחים אמצעי תקשורת בסין. שתי החברות אינן משווקות מכוניות בישראל.
דיווחים על היקלעותה לקשיים של HIPHI כבר פורסמו השנה בתקשורת הסינית, ובסוף השבוע הוציאה יצרנית הרכב הודעה רשמית על פשיטת רגל. לפי דיווחים בסין, HIPHI חדלה מייצור מכוניות בפברואר האחרון אך הבטיחה להמשיך ולשלם לעובדי החברה משכורות כמה שבועות נוספים - מה שלא קרה בפועל. במאי האחרון הודיעה קרן השקעות אמריקאית- ששמה IAUTO כי התחייבה להזרים ל- Human horizons, החברה האם של HIPHI סכום שלפי הצהרות החברה עמד על מיליארד דולר. ההעברה האמורה מעולם לא בוצעה.
במקביל לדיווחים אודות קריסתה של HIPHI, לפי פרסומים בסין יצרנית הרכב אוורגראנד אוטו (EVERGRANDE) שהתמודדה בחודשים האחרונים עם קשיי נזילות פיטרה את כל עובדי החברה ללא התרעה. אוורגרנד היא החברה האם של יצרנית הרכב הנגצ'י (שאינה קשורה להונגצ'י שמכוניותיה משווקות בישראל). לפי הפרסומים בסין, פיטורי העובדים נבעו מדרישת השלטונות בסין מאוורגראנד להחזר של סובסידיות שניתנו לה על ידי השלטון הסיני בסך של 262 מיליון דולר, סובסידיות שניתנו ליצרנית לפיתוח רכבים חשמליים.