עובדי המדינה יוכלו לטעון את הרכב החשמלי – אבל לאט
עובדי המדינה יוכלו לטעון את הרכב החשמלי – אבל לאט
על פי קול קורא, עמדות הטעינה לרכב חשמלי שיותקנו במשרדי הממשלה יהיו עמדות AC בהספק 22 קילו-וואט לשעה. כלומר עמדות שמאפשרות להטעין את המכונית במשך חמש עד עשר שעות. זאת לעומת עמדות טעינה מהירות שעושות את אותה פעולה בזמן קצר הרבה יותר
עובדי מדינה שיבחרו ברכב חשמלי יוכלו לטעון את מכוניתם, אבל לאט. כך עולה מתוכנו של קול קורא לקראת המכרז הראשון להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי במשרדי הממשלה. עמדות הטעינה יוקמו "בחניונים המשמשים את דיורי הממשלה והמנוהלים או מושכרים, כולם או בחלקם, לשימוש מינהל הדיור הממשלתי או דיורי הממשלה בכלל", לשון מסמכי משרד האנרגיה.
כפי שנחשף ב"כלכליסט", מינהל הרכב הממשלתי נמצא בימים אלה בעיצומה של עבודת מטה לקראת הצטיידות ברכבים חשמליים ורכבי פלאג אין הייבריד המיועדים לשמש את עובדי המדינה ובהמשך בהינתן התנאים הנכונים – גם שרים וחברי כנסת. הסנונית הראשונה שנחשפה ב"כלכליסט" היא 70 ניידות חשמליות של משטרת ישראל שמכרז לרכישתן פורסם לאחרונה.
אלא שכאמור כדי להצטייד ברכבים חשמליים נדרשת גם תשתית טעינה לרכבים חשמליים. על פי המכרז של משרד האנרגיה, עמדות הטעינה לרכב חשמלי שיותקנו יהיו עמדות AC בהספק 22 קילו-וואט לשעה. כלומר מה שמכונה גם עמדות טעינה "איטיות". עובדה זו מאפשרת לעובדי המדינה שבחרו ברכב חשמלי להטעין את המכונית על פני חמש עד עשר שעות, כלומר יום עבודה. אך זה עשוי להוות בעיה לעובדים שצריכים לצאת מחוץ למשרד לאחר מספר שעות, מה שמצביע כי במשרד האמרגיה מסתמכים על יכולת עובדי המדינה להטעין את הרכב בעמדות טעינה מהירות אשר יהיו פזורות ברחבי הארץ.
עמדות הטעינה אשר ישמשו את משרדי הממשלה יחולקו לשני סוגים: חד שקעיות ודו שקעיות שיאפשרו לשתי מכוניות לחנות בסמוך ולהיטען – וההתקשרות במכרז תהיה לשנתיים עם אופציה להארכה. בנוסף , הקול הקורא לקראת המכרז מפרט גם מידע חשוב אודות האופן בו מדינת ישראל תשלם עבור החשמל – כאשר העובדים יוכלו להזדהות כעובדי מדינה באמצעות צ'יפ טעינה, אפליקציה סלולארית, מוקד טלפוני מיוחד שיענה לצרכי העובדים וגם יכולת קריאת כרטיסי אשראי של העמדה, מה שעשוי לרמוז על יכולת לטעון גם רכבים שאינם של עובדי מדינה - למשל מבקרים במתקנים שונים של מדינת ישראל.