הרבה אחרי ההבטחות: אלפא רומיאו מציגה את הטונאלה
הרבה אחרי ההבטחות: אלפא רומיאו מציגה את הטונאלה
שנים אחרי ההכרזה משיקה היצרנית האיטלקית רכב כביש שטח קטן ראשון, שיגיע לישראל השנה. השלדה משותפת לג'יפ רנגייד ומערכת ההנעה בגרסה הבכירה ביותר מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטרים, שמשודך למערכת פלאג אין הייבריד, שתאפשר נסיעה בכוח חשמל לטווח של 60 קילומטרים
אלפא רומיאו האיטלקית מציגה את הטונאלה, רכב כביש שטח קטן ראשון ליצרן. אלפא רומיאו עצמה פיזרה במהלך השנים האחרונות שפע של רמזים ופרסומים על הטונאלה והבטיחה שרכב כביש שטח קטן אכן ייוצר- אבל בינתיים אאודי, ב.מ.וו ויתר היצרניות הציגו דגמים משלהן.
כעת, לאחר המתנה ארוכה הטונאלה רואה אור לראשונה - ומיועד להגיע גם לישראל השנה. שלא במפתיע, הטונאלה מבוסס על פלטפורמה (כלומר שלדה) אשר כבר קיימת במאגרים של סטלאנטיס, החברה האם של אלפא רומיאו: מדובר בשלדה אשר משותפת גם לג'יפ רנגייד.
לפי אלפא רומיאו, הטונאלה משתרע על אורך של 4.53 מטרים ולרוחב של 1.84 מטרים. גובהו של הטונאלה הוא 1.6 מטרים ואורכו של בסיס הגלגלים של רכב הכביש שטח הקטן של אלפא רומיאו הוא 2.64 מטרים.
מערכת ההנעה של הטונאלה מבוססת על מנוע בנזין בנפח 1.3 ליטרים אשר משודך למערכת פלאג אין הייבריד המאפשרת נסיעה בכוח חשמל לטווח מוצהר של 60 קילומטרים. הספק המנועים המשולב הוא 275 כוחות סוס והזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.2 שניות.
לצד גרסה זו מוצגת גרסה "עממית" יותר אשר מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים אשר מפיק 130 כוחות סוס בגרסת הבסיס או 160 כוחות סוס בגרסה הבכירה. מכיוון אלפא רומיאו משווקת גם בשוק האמריקאי, בשוק זה תוצע גם גרסה בעלת מנוע בנפח 2.0 ליטרים המפיק 256 כוחות סוס.