בכיר ב-LYNK&CO הסינית מאשר: בקרוב נשווק בישראל רכב חדש
בכיר ב-LYNK&CO הסינית מאשר: בקרוב נשווק בישראל רכב חדש
הרכבים של LYNK&CO מבוססים על מכלולים של וולוו והיבואנית תהיה חברת מאיר. הדגם שישווק תחילה בישראל יהיה רכב כביש-שטח גדול במיוחד והיצרנית הסינית מבטיחה כי בעתיד יוצגו גם גרסאות חשמליות שלו
יצרנית הרכב הסינית LYNK&CO תיכנס בקרוב באופן רשמי לשוק הרכב הישראלי. כך הצהיר לין ג'י, סמנכ"ל בכיר ביצרנית הרכב ג'ילי, בראיון שהעניק השבוע לרגל חשיפתו של דגם חדש של יצרנית הרכב LYNK&CO.
ג'ילי היא החברה האם של וולוו השבדית וגם של LYNK&CO. בכך מאשר ג'י את הפרסום ב"כלכליסט" לפיו מכוניות מתוצרת LYNK&COישווקו בישראל בעתיד הקרוב. לדברי ג'י, אשר מכהן גם כמנהל המכירות של LYNK&CO "המותג נערך לכניסה לשווקים חדשים במזרח התיכון כגון כוויית וישראל". לדברי ג'י, יעד המכירות השנתי של LYNK&CO עומד על כמיליון מכוניות במהלך השנים 2022 ו-2023, כלומר מיליון מכוניות בשנתיים. קהל היעד יהיה "לקוחות צעירים ומשפיעים אשר מעוניינים ברכב כביש שטח" (אמירה שמשמיע כמעט כל יצרן רכב בשלב זה או אחר). בסין נמכרו השנה 147,960 מכוניות LYNK&CO.
LYNK&CO נחשבת ליצרנית צעירה במיוחד בשוק העולמי. החברה הוקמה על ידי ג'ילי, שמכוניותיה מיובאות לישראל על ידי יוניון מוטורס. מכוניותיה מבוססות על מכלולים של דגמי וולוו - מה שמאפשר תחזוקה שלהם במוסכי וולוו. היבואנית העתידית בישראל אכן תהיה חברת מאיר, יבואנית וולוו. באירופה המכוניות של LYNK&CO מוצעות גם בתוכניות שיתוף רכב, כלומר בעל רכב בגרמניה ובבלגיה יכול לאפשר למשתמשים אחרים לקחת את המכונית לכמה שעות תמורת תשלום. אך בישראל ספק אם מודל כזה ייושם.
כאמור, דבריו של ג'י נאמרו במהלך חשיפתו הסינית של דגם חדש של LYNK&CO - אשר נקרא פשוט "09". בדומה ליתר דגמי היצרנית, גם ה-09, כאמור, הוא רכב שמבוסס על מכלולים של וולוו - במקרה זה פלטפורמה אשר משמשת את ה-90XC, מה שהופך את ה-09 לרכב הגדול ביותר של LYNK&CO. לפי נתוני היצרנית, ה-09 משתרע על 5,042 מילימטרים, מה שהופך אותו לרכב כביש-שטח גדול במיוחד. במפתיע, לפחות בשלב הראשון ה-09 אינו מוצג עם מערכת הנעה ירוקה, אלא עם מנוע ה-2.0 ליטר טורבו של וולוו. אם כי LYNK&CO כן מבטיחה כי בעתיד יוצגו גם גרסאות חשמליות.
הגעתה של LYNK&CO לישראל תציב בפני חברת מאיר, היבואנית העתידית, אתגר לא פשוט: חברת מאיר משווקת כיום את מכוניות וולוו אשר נהנות מתדמית יציבה מאוד בשוק הישראלי ומקהל יעד שמרני. בשנה הבאה תידרש היבואנית לשווק מכוניות אשר מבוססות על מכלולי וולוו ומטופלות במוסכי וולוו - אך כאלה שנושאות סמל של מותג חדש ולא מוכר, כזה שדורש מחד בידול מותגי ומאידך יצירת הכרה בקרב הלקוחות שמדובר ברכב אשר מבוסס על מכלולים מוכחים של וולוו.