למרות הביקושים - שוק הרכב הישראלי לא יגיע השנה ל-300 אלף מסירות
למרות הביקושים - שוק הרכב הישראלי לא יגיע השנה ל-300 אלף מסירות
רגע לפני סוף 2021 שבה קיה בנובמבר למקום השני בשוק הרכב המקומי, לאחר שמסרה מתחילת השנה כ-39 אלף מכוניות, לעומת 38 אלף שמסרה טויוטה. יונדאי ממשיכה להוביל את הטבלה מתחילת השנה, עם כ-43,500 מסירות
למרות המחסור באספקת מכוניות חדשות נמסרו בנובמבר כ-16 אלף מכוניות חדשות, מעט יותר מהתחזיות המוקדמות, ועלייה של 6.7% לעומת נובמבר 2020. עם זאת מדובר בירידה קלה לעומת המסירות בנובמבר 2019 לפי פרוץ הקורונה, שבו עלו לכבישי ישראל 16,280 מכוניות חדשות.
מתחילת השנה נמסרו כ-284 אלף מכוניות חדשות, רק 3,000 פחות משיא המסירות הקודם שנקבע ב-2016 ויישבר בדצמבר. עם זאת משבר השבבים שמאט את קצב ייצור המכוניות יביא לכך שלמרות הביקושים לא יחצו מכירות הרכב השנה את רף ה-300 אלף מכוניות חדשות, ויבואני הרכב יישארו עם הזמנות שלא יוכלו לספק בחודשים הקרובים.
יונדאי ממשיכה להוביל את מסירות הרכב מתחילת השנה, עם כ-43,500 מסירות, אך במקום השני חל מהפך החודש כאשר קיה (39 אלף מסירות מתחילת השנה) עקפה את טויוטה (38 אלף מסירות), לאחר שהעלתה לכבישים בנובמבר כ-4,000 רכבים לעומת כ-3,000 דגמי טויוטה.
קיה כבר החזיקה במקום השני במכירות מאז 2016 אחרי שהובילה לראשונה את השוק ב-2015, וב-2019 נעקפה בידי טויוטה. כעת היא עוקפת בחזרה וצפויה גם לסיים את השנה במקום השני.
סקודה שבמקום הרביעי מסרה בחודש שעבר כ-1,600 מכוניות, ומתחילת השנה כ-20 אלף. ואילו מאזדה במקום החמישי הוסיפה כ-400 מכוניות ל-15 אלף מתחילת השנה.
עוד בלטה בנובמבר סיטרואן, שמסרה כ-1,000 מכוניות חדשות, בעקבות הגעת משלוח גדול של דגמי הטנדרון ברלינגו.
על רקע זמני ההמתנה המתארכים לקבלת רכב חדש, שמגיעים בחלק מהדגמים ל-8-10 חודשים, מעדיפים לקוחות רבים לקבל את המכונית שרכשו מייד עם הגעתה לארץ, ולא להמתין כמקובל לחודש ינואר, כדי שהרכב יירשם כאחד שעלה לכביש בשנה החדשה.
ההעדפה הזאת צפויה לחזק באופן יחסי את המסירות בדצמבר, שמהווה תמיד חודש המסירות החלש ביותר. יבואני הרכב, בעיקר אלה שמשווקים מכוניות היברידיות, לא מזרזים את הלקוחות כדי לשמור מלאי למסירה בינואר ולרשום פתיחת שנה חזקה יותר.