משרד האנרגיה הפחית את הצפי לכניסת כלי רכב חשמליים, בלי להתחשב ברכבי פלאג אין היברידיים
משרד האנרגיה הפחית את הצפי לכניסת כלי רכב חשמליים, בלי להתחשב ברכבי פלאג אין היברידיים
המשרד מעדכן את תחזית הביקוש לרכב חשמלי ב-2030 מ-1.35 מיליון כלי רכב ל-1.29 מיליון, לא כולל כלי רכב פלאג אין היברידיים, הצורכים גם הם חשמל. ההערכה היא כי עד 2050, יהיו במדינה 6 מיליון כלי רכב חשמליים בלבד ו- 15% מהביקוש לחשמל יהיה לצורכי תחבורה, לעומת 0.3% בלבד היום
חמש שנים לאחר פרסום ההערכה הקודמת, מפרסם היום משרד האנרגיה את תחזית הביקוש לכלי רכב חשמליים ומפחית את הצפי מ-1.35 מיליון רכבים חשמליים ל-1.29 מיליון בשנת 2030. עם זאת, בהערכה החדשה של המשרד התייחסו אך ורק לרכבים חשמליים מלאים – ולא לרכבי פלאג אין היברידיים, על אף שמרבית הנסיעות ברכבים אלה (מתחת ל-70 ק"מ) מונעות באמצעות חשמל ולא בנזין.
לפי משרד האנרגיה יש כיום בישראל כ-70 אלף רכבים חשמליים, ואם מוסיפים את ההיברידיים, מגיעים לכ-130 אלף. החלטת משרד האנרגיה שלא לכלול רכבים אלו תמוהה, שכן הם צורכים חשמל גם כן, ולכן יעמיסו על רשת החשמל כשייכנסו. בסך הכל, המשרד צופה כי עד סוף העשור, יחד עם כניסת הרכבות החשמליות, כ-6% מהביקוש לחשמל בישראל יגיע לצורכי תחבורה. עד 2050, צופים במשרד שכ-15% מהביקוש לחשמל בישראל יהיה למטרות תחבורה. זאת לעומת 0.3% בלבד היום.
המשרד צופה כי עד 2050 כל כלי הרכב הפרטיים בישראל יהיו חשמליים, ובמדינה יהיו 6 מיליון כלי רכב. בתחום הרכבות צופה המשרד כי עד שנת 2050, הפעלת קווי הרכבות הקלות ופרויקט חישמול הרכבת הכבדה יובילו לכך ש-2.5% מצריכת החשמל בישראל יהיו להפעלת רכבות חשמליות. בכך – הצורך לעמדות טעינה גובר. בהתאם לתחזית המשרד, עד 2030 יהיה צורך ב-10 עמדות טעינה ביחס למצב כיום.