ריקול ראשון לג'ילי: אלפי חשמליות סיניות יידרשו לתיקון בישראל
ריקול ראשון לג'ילי: אלפי חשמליות סיניות יידרשו לתיקון בישראל
יבואנית המכונית הסינית הנמכרת בישראל קוראת לריקול של כ-5,000 מכוניות ג'ילי ג'יאומטרי C חשמליות. הסיבה: חשש כי במקרים נדירים, בעת האטה בנסיעה במדרון, תופעל נורת התראה שתוביל להאטה הדרגתית עד כדי עצירה מוחלטת
ריקול ראשון לסינית הנמכרת בישראל: יבואנית ג'ילי מודיעה כי כ-5,000 מכוניות ג'ילי ג'יאומטרי C חשמליות הנוסעות בכבישי הארץ נדרשות לריקול. הריקול תקף לגבי המכוניות שיוצרו בין 20/7/2021 ל-26/9/2022, כלומר לרוב המכריע של מכוניות ג'ילי שנמכרו בישראל.
לפי היבואנית, קיים חשש כי במקרים נדירים בעת האטה בנסיעה במדרון כאשר הסוללה טעונה כמעט במלואה "עלולה התוכנה שביחידת בקרת הסוללה (BMS) לגרום להפעלת נורת התראה ולהגבלת הכוח שתוביל להאטה הדרגתית עד כדי עצירה מוחלטת".
יש להדגיש כי כיום לפי החוק בישראל בעל רכב המוזמן לריקול ואינו מטפל בו בתוך חצי שנה אינו יכול לעבור את הטסט השנתי. תיקון הריקול אינו מסובך אך בכל זאת ידרוש מלקוחות ג'ילי להגיע למוסכי היבואנית, וזאת למשל בניגוד למקרים מסוימים שבהם לקוחות של טסלה לדוגמה יכולים לטפל בריקולים מסוימים באמצעות עדכון פשוט מהאוויר.
במסגרת הריקול לקוחות שיגיעו למוסכי ג'ילי יידרשו לבצע עדכון תוכנה שאורך כעשרים דקות ומבוצע במקום. לפי היבואנית, לקוחות ג'ילי יוכלו באותו עדכון גם לבצע ללא עלות שדרוגים של מערכות המולטימדיה ומיזוג האוויר.