סגור
רכב טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR (צילום: יצרן)

דגמים חדשים בישראל: יונדאי שעושה קאמבק וטויוטה קטנה וספורטיבית

משרד התחבורה פרסם רשימת דגמים שצפויים להגיע לישראל, חלקם רק לצורך בדיקה של היבואן; מדובר ביונדאי וולוסטר, שמשלבת משפחתיות וספורטיביות; ב-J7 של ג'אקו הסינית; ובטויוטה יאריס GR

מכונית ספורט של יונדאי שזכתה בעבר להצלחה מפתיעה בשוק הרכב הישראלי, טויוטה קטנה וספורטיבית וגם סינית חדשה של כלמוביל - כל הדגמים האלה נמצאים בדרכם לישראל במהלך מחצית השנה הנוכחית. כך עולה מרשימת דגמים חדשים אשר עתידים להגיע לשוק הישראלי שפרסם משרד התחבורה.
חלק מהדגמים האלה עשויים להגיע לישראל רק לצורך בדיקה של השוק על ידי היבואן, ואחרים יגיעו לכאן אך ורק ביביוא אישי.
הדגם הראשון המופיע ברישומי משרד התחבורה הוא המותג הסיני החדש של כלמוביל - ג'אקו. לפי רישומי משרד התחבורה , עד כה נרשם בישראל דגם בודד של היצרנית - ה-J7. רישומי משרד התחבורה גם מפרטים את מחירי היעד שעליהם הצהירה היבואנית בפני משרד התחבורה, אך הם אינם סופיים ועשויים להשתנות.

3 צפייה בגלריה
רכב ג'אקו
רכב ג'אקו
ג'אקו
(צילום: יצרן)
לפי הפירוט, גרסתו ההתחלתית של ה-J7 מצוידת בהנעה קדמית ומחירה המוצהר הוא 180 אלף שקל. מחיר הגרסה הבכירה הוא 200 אלף שקל. לפי המפרטים, הרכבים כוללים בכל רמות הגימור שמונה כריות אוויר, גג נפתח וחישוקי סגסוגת. המנוע בשתי הגרסאות הוא מנוע בנזין בנפח 1,598 סמ"ק המפיק 147 כוחות סוס.
לצד הרכבים של ג'אקו מופיע בהצהרות היבוא של כלמוביל רכב נוסף שיעניין את חובבי הרכב: יונדאי וולוסטר החדשה. הוולוסטר מהדור הראשון זכתה בישראל למעמד מעניין: היא היתה מכונית שמחד היתה משפחתית לכל דבר, ומצד שני מכונית ספורטיבית. ה"טריק" של יונדאי היה התקנה של שתי דלתות בצד אחד של הוולוסטר - כלומר רכב משפחתי - ודלת אחת בלבד בצידה השני, כלומר מעין מכונית קופה. המחיר בשעתו מיקד את הוולוסטר בציי הרכב, כי הוא לא היה גבוה משמעותית משל מכונית משפחתית.
הוולוסטר מהדור הנוכחי שהוצג ב-2018 עדיין שומרת על התצורה החריגה של שתי דלתות בצד אחד ודלת בודדה בצד השני . לפי הצהרת היבואנית המחיר הפעם רחוק מעממי: כ- 300 אלף שקל, אם כי ייתכן שאם וכאשר כלמוביל תבחר לייבא את הוולוסטר, המחיר יהיה שונה.

3 צפייה בגלריה
רכב יונדאי וולוסטר
רכב יונדאי וולוסטר
יונדאי וולוסטר
(צילום: יצרן)
לצד דגמים אלה מופיעים ברישומי משרד התחבורה גם דגמים מעניינים בייבוא אישי וייבוא מקביל. ראשית, ברשימות הייבוא מופיעים כמה דגמי טויוטה שאינם מיובאים על ידי היבואנית הישירה: טויוטה יאריס GR היא גרסתה הספורטיבית של היאריס העממית.

3 צפייה בגלריה
רכב טויוטה יאריס GR
רכב טויוטה יאריס GR
טויוטה יאריס GR
(צילום: יצרן)
אך בניגוד ליאריס רגילה שמצוידת בדרך כלל במנוע היברידי צנוע, ה-GR היא היאריס הקרובה ביותר שיש למכונית ראלי: ההנעה כפולה, מנוע הטורבו מפיק מעל 260 כוחות סוס והתיבה כמובן ידנית. חלק בלתי מבוטל מה-GR שטויוטה יצרה הפכו למכוניות ראלי והרכב שמופיע ברישומי משרד התחבורה הוא רכב בייבוא אישי שמחירו המוצהר הוא 320 אלף שקל.