סגור
רכבי יוקרה בשנה קשה
(צילום: ערוץ היוטיוב Rolls-Royce Motor Cars, ערוץ היוטיוב Ferrari, ארכיון)

כלכליסט TV
המצב בענף הרכב קשה? תראו מה קורה בשוק היוקרה הישראלי

בניגוד לירידה בשיעור המסירות של כלי הרכב העממיים, בשוק מכוניות היוקרה המצב שונה לחלוטין. אילו דגמים מככבים ברשימת הקניות של עשירי ישראל?

שוק הרכב הישראלי מסכם שבעה חודשים של מכירות "בינוניות". לפי נתוני איגוד יבואני הרכב מתחילת השנה נמסרו קצת יותר מ-180 אלף רכבים - ירידה של 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל הנתונים האלה מתייחסים למכוניות סטנדרטיות, כאלה שרוב הישראלים קונים.
לעומת זאת, נתוני משרד התחבורה מצביעים שהמצב בקרב רוכשי מכוניות היוקרה שונה למדי. ולא, לא מדובר ב"סתם", מרצדס שמשאירה עודף ממיליון שקל, אלא למכוניות שרובן עולות יותר מ-2 מיליון. כאלה שגם לא מופיעות בדו"חות של איגודי הרכב, זאת בגלל שאת חלקן - הבעלים בוחרים לייבא לבד. כך למשל, לפני כמה ימים נרשמה בישראל מכונית רולס רויס קאלינן בשווי של מעל 2 מיליון שקל.
מתחילת השנה נמסרו בישראל לא מעט רכבי למבורגיני, יצרנית שאין לה כלל נציג רשמי בארץ. פרארי? יש בישראל מי שהזמינו השנה פרארי במחיר של מעל 3.5 מיליון שקל - וכמובן שיש גם פורשה ואסטון מרטין. אילו דגמים מככבים ברשימת הקניות של עשירי ישראל? התשובות בכתבה של כלכליסט TV.