זיכוי מס על אביזרי בטיחות לרכב - לפחות עד סוף 2023
זיכוי מס על אביזרי בטיחות לרכב - לפחות עד סוף 2023
בכך תציין רשות המסים עשור מאז יושמה לראשונה מתכונת זו, במסגרתה נקבעו זיכויים על התקנת אביזרי בטיחות שונים ברכב
שיטת זיכויי המס על אביזרי בטיחות לרכב צפויה להישאר בתוקף עד 2023 לפחות, כך עולה מפרסום של רשות המסים.
בכך תציין רשות המסים עשור מאז יושמה לראשונה מתכונת זו, במסגרתה נקבעו זיכויים על התקנת אביזרי בטיחות שונים ברכב. לפי השיטה, רמת הבטיחות של הרכב נקבעת לפי היקף אביזרי הבטיחות שמותקנים בו וכתוצאה מכך נקבע גם היקף זיכוי המס - אשר מגיע עד 2,400 שקל. ההחלטה אילו מערכות בטיחות יקבלו את הזיכוי מתעדכנת מדי כשנה.
כפי שנחשף ב"כלכליסט" בעדכון האחרון ניתנו יותר זיכויים למערכות בטיחות שמזהות רוכבי אופניים. לפי רשות המסים, "שיטת התמריצים המיסויים, הביאה לגידול ניכר בהיקפי השימוש במערכות בטיחות מצילות חיים".
ואכן, בזכות שיטה זו הפסיקו יבואני הרכב להתקין מערכות בטיחות פאסיביות לרכב כמו מובילאיי, מובון ודומותיהן ועברו למערכות בטיחות אקטיביות, שמסוגלות לבלום את הרכב בשעת הצורך. אם כי הביקוש למערכות בטיחות אקטיביות הגיע גם מן הקונים עצמם ולא רק מן המדינה.
לעובדה שרשות המיסים מבקשת להאריך את הוראת השעה עד שלהי 2023 יש משמעות נוספת: מס הקנייה שמוטל על מכוניות חדשות מתעדכן ברכבים בעלי הנעה מסוימת מדי כמה שנים.
מתווה המס הירוק קובע את גובה מס קנייה שמוטל על מכונית חדשה. בסוף 2023 מס הקנייה על רכבי פלאג אין הייבריד יעלה מ-55% ל-83% ומס הקנייה על רכב חשמלי יעלה מ-20% (זהו מס הקנייה שיחול על רכב חשמלי בשנת 2023) ל-35%.
בפועל מדובר בעליות מס משמעותיות וביטול עתידי (או שינוי) של שיטת הענקת הטבות המס על מערכות בטיחות בסוף 2023 עשוי להוסיף למחירן של מכוניות אלה, שסביר להניח שבכל מקרה בשנת 2024 יהיו עמוסות במערכות בטיחות מתקדמות כציוד סטנדרטי.