סגור

בקרוב בישראל? טסלה מוחקת את סמלי המהדורה המוגבלת של סייברטראק

לפי דיווחים בארה"ב הירידה בביקוש לסייברטראק של טסלה מייצרת תופעה בה החברה הופכת רכבים מהסדרה המאובזרת ל"רגילים", וכן מסבה את חלקם לתקינה קנדית. מבחינת ישראל מדובר בחדשות טובות שכן טסלה מסרה מספר רחוק מציפיותיה ולכן, ככל הנראה, תשווק את הרכב גם במדינות נוספות

הירידה בביקושים לסייברטראק של טסלה, שכבר גרמה ליצרנית להשבית ייצור למספר ימים, מייצרת תופעה חדשה ומעניינת: לפי דיווחים בארה"ב, טסלה הופכת רכבים מהסדרה המאובזרת ל"רגילים". בשעתו, כאשר טסלה הציגה את הסייברטראק, הוצגה גרסה ייחודית ללקוחות שהזמינו ראשונים. הסדרה המיוחדת שנקראה FOUNDATION SERIES כללה כ-25 אלף רכבים שמחירם החל בכ-100 אלף דולר, כ-20 אלף דולר יותר מסייברטראק רגיל. לצד היכולת להזמין רכב שהוא יותר אקסקלוסיבי, כולל כיתוב מיוחד שקובע כי מדובר בסייברטראק מהסדרה הראשונה, הרוכשים קיבלו למשל גם מערך תאורה משודרג. שלא במפתיע, הצגת הסדרה המוגבלת גרמה ללקוחות רבים לבצע רכישות ספקולטיביות, כלומר להזמין סייברטראק מראש ואז למכור אותו במחיר גבוה, ובסופו של דבר טסלה הודיעה באוקטובר האחרון שהרכבים מהמהדורה הייחודית אזלו.
עתה מתברר שהרכבים לא אזלו, הם פשוט "בוטלו". לפי פרסומים בארה"ב טסלה עדיין מחזיקה ברכבים בלתי מכורים מהסדרה הייחודית - וכעת היצרנית למעשה תפרק מהם את התוספות ו"תמחק" את הסמלים של ה-FOUNDATION SERIES כדי שתוכל למכור אותם בזול. כלומר, היצרנית תצטרך לשלוח רכבים מהסדרה המוגבלת והייחודית למוסכים שיפרקו את התוספות וימחקו את הסמלים. לצד אלה, לפי דיווחים בארה"ב טסלה נערכת להסבת רכבים לתקינה הקנדית, כלומר לבצע בהם שינויים שיאפשרו מכירה של הרכבים הללו בקנדה (לדוגמה, בקנדה נפח מיכל דלק מחושב לפי ליטרים. בארה"ב הוא מחושב לפי גלונים).
מבחינת לקוחות בישראל, מדובר בחדשות טובות: בפועל, טסלה מסרה מעל 40 אלף סייברטראק השנה, מספר נאה בפני עצמו, אבל רחוק מאוד מהיקף הרישומים המוקדמים להזמנת סייברטראק שכללו כמיליון לקוחות מתעניינים. במצב כזה, לא מן הנמנע שטסלה תוכל להתרחב לשווקים חדשים בהם הסייברטראק אינו משווק עדיין באופן רשמי, לדוגמה-ישראל.