סגור

רכב השטח הקשוח אינטרנשיונל סקאוט עושה קאמבק חשמלי

אינטרנשיונל הארווסטר האמריקאית שהתמחתה בייצור ציוד חקלאי, ייצרה את הסקאוט מ-1961 עד 1980. לאחר מכן נבלעה בתוך יצרנית המשאיות נוויסטאר, שכיום בבעלות פולקסווגן. החברה תשקיע בסקאוט מיליארד דולר ותיכנס לשוק המתפתח של רכבי שטח חשמליים

אינטרנשיונל סקאוט, רכב שטח קשוח שלא יוצר זה עשרות שנים עתיד "לעשות קאמבק" - הפעם תחת קבוצת פולקסווגן. כך עולה מדיווחים בארה"ב.
אינטרנשיונל הארווסטר האמריקאית היתה חברה שהתמחתה בעיקר בייצור של ציוד חקלאי, עד שבשנת 1961 הוחלט בחברה להיכנס לפלח השוק ההולך וגדל של רכבי שטח, שוק שעד 1961 נשלט באופן מוחלט על ידי חברת ג'יפ.

הדגם הראשון של אינטרנשיונל הארווסטר (ששווק גם בישראל מכיוון שלמדינה היה יבוא של טרקטורים של אינטרנשיונל) היה רכב שטח קשוח שנקרא "סקאוט" - ובמהלך השנים אינטרנשיונל שדרגה את הסקאוט בהדרגה כך שיצליח להתחרות מול מתחרים חדשים שצצו בשנות השישים והשבעים כדוגמת הברונקו של פורד.
בסופו של דבר נקלעה אינטרנשיונל לקשיים וייצורו של הסקאוט הופסק בשנת 1980. ואולם, אינטרנשיונל עצמה לא חדלה מלהתקיים אלא נבלעה בתוך יצרנית המשאיות נוויסטאר, וחטיבתה הנמצאת כיום בבעלות קונצרן פולקסווגן, שבכיריו שמו לב להצלחתו הניכרת של פורד ברונקו החדש.

1 צפייה בגלריה
אינטרנשיונל סקאוט
אינטרנשיונל סקאוט
אינטרנשיונל סקאוט
(תומר הדר)

לפי דיווחים בארה"ב - הסקאוט שפולקסווגן תציג יהיה רכב שטח חשמלי - והיקף השקעתה הראשוני של פולקסווגן בפרויקט יהיה כמיליארד דולר. במסגרת זו תפעל חטיבת רכבי השטח אשר יקראו "סקאוט" בנפרד מפולקסווגן עצמה.
בפועל, כיום לפולקסווגן אין חטיבת רכב שטח משלה או חטיבה שמתמחה בייצור של טנדרים לשוק האמריקאי - וזאת למרות שמדובר בשוק לוהט מבחינת יצרני הרכב הגדולים. בפועל, כיום האמר, פורד, ריוויאן ויצרני רכב נוספים כבר משווקים טנדרים חשמליים ורכבי שטח חשמליים בארה"ב בהצלחה.