לזה יש זמן: במשרד התחבורה רוצים לעשות סדר בזמזמי הרכב
לזה יש זמן: במשרד התחבורה רוצים לעשות סדר בזמזמי הרכב
ממסמכים שהפיץ המשרד בקרב יבואנים עולה שיוגדרו ארבעה סוגי זמזמים ברכבים שמשקלם מעל 3.5 טונות. לאחרונה הודיע המשרד שביטול חובת ההדבקה של מדבקת הטסט לרכב יידחה
אחרי שבמשרד התחבורה לא הצליחו להוריד את מדבקות הטסט השנתי מחלונות המכוניות, מתפנים במשרד לסמן מטרה חדשה: זמזמי המכוניות. כך עולה ממסמכים שהפיץ משרד התחבורה השבוע בקרב יבואני הרכב תחת הכותרת "תקנות מחייבות לזמזמי נסיעה לאחור". הכוונה היא לכל אותם זמזמים, צופרים וצפצפות שמותקנים באלפי מכוניות- זמזמים שכעת, לפי משרד התחבורה, יעשה סדר באופן צפצופם. (לא, זו לא בדיחה).
כך, מסמכי משרד התחבורה קובעים כי לפי חוק, זמזם נסיעה לאחור הוא אביזר שמותקן ברכב מסחרי במשקל של מעל 15 טונות, ברכב עבודה וגם בטרקטורים - אבל בחוק הישראלי אין איסור על התקנה של זמזמי נסיעה לאחור ברכבים אחרים, למשל מכוניות נוסעים. אך כעת, לפי עיקרי משרד התחבורה, הנושא יוסדר באמצעות קביעת ארבעה סוגי זמזומים לזמזמים שיותקנו ברכבים שמשקלם הוא מעל 3.5 טונות. לדוגמה: זמזם המשמיע צליל ללא תלות בסביבה, זמזם שמכוון את עוצמת הזמזום בהתאם לסביבה, זמזם בעל שלוש עוצמות זמזום קבועות מראש, וזמזם הפועל במספר תדרים מוגבל.
בנוסף הוחלט בעידוד המשרד להגנת הסביבה לאסור על התקנת זמזמי נסיעה לאחור ברכב שמשקלו הוא פחות מ-3.5 טונות. "נוהל הזמזמים" החדש יעודכן גם במסמכי היבוא של מדינת ישראל. כלומר אם יבואני הרכב יצטרכו לייבא ארצה מכונית שמצוידת באמצעי התראה קולי שמזהיר עוברי אורח כאשר היא נוסעת לאחור (מאפיין שאגב קיים בדגמים מסוימים), הם יצטרכו לייבא את המכונית ללא הזמזם מכיוון שזה אינו עונה על דרישות החוק.