פשרה בייצוגית נגד קרסו: תיידע לקוחות ניסאן על כשל במערכת הבטיחות שמתריעה ללא צורך
פשרה בייצוגית נגד קרסו: תיידע לקוחות ניסאן על כשל במערכת הבטיחות שמתריעה ללא צורך
יבואנית ניסאן טענה שאינה מכירה בתקלה בחלק מדגמי ניסאן בעלי מערכת בלימה CONTINENTAL, שמזהירה מפני מכשולים שאינם קיימים. לפי ההסדר, קרסו מוטורוס תיידע כעת את הלקוחות על זכותם לתקן את הליקוי במוסכם מורשים
קרסו מוטורס, יבואנית ניסאן תידרש ליידע את לקוחותיה על בעיה במערכות הבלימה של מספר דגמים של ניסאן, כך עולה מבקשה לאישור הסדר פשרה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.
הבקשה מתייחסת ללקוחות שמחזיקים במכוניות ניסאן שמצוידות במערכות בלימה חכמה מתוצרת CONTINENTAL. רשימת הדגמים של ניסאן כוללת את ניסאן מייקרה מהשנים 2016 עד 2019, ניסאן קשקאי מהשנים 2017 עד 2019, ניסאן איקס טרייל מהשנים 2017 עד 2019 וניסאן ליף החשמלית מהשנים 2017 עד 2019. כתבי התביעה אינם מפרטים את כמויות הרכבים.
לפי עיקרי המסמכים, לקוח המחזיק ברכב של ניסאן הגיש תביעה יצוגית נגד היבואנית (על ידי בא כוח עורך דין דוד מזרחי ועורך דין רון סול), בטענה שרכבי ניסאן מסדרות יצור מסוימות שמצוידים במערכת בלימה חכמה מתוצרת CONTINENTAL מזהים מכשולים שאינם קיימים ומתריעים בפני הנהג שלא לצורך. בנוסף נטען בתביעה כי המערכת לעתים מכבה את עצמה ולכן אינה מזהירה את הנהג מפני סכנה.
קרסו מוטורס טענה כי אינה מכירה תקלה בה מערכת הבלימה החכמה מכבה את עצמה. בנוסף, בעקבות דיווחים על הפעלת מערכת הבלימה החכמה שלא לצורך בוצע בישראל קמפיין שירות וולנטארי (כלומר היצרנית הסכימה לבצע תיקון), במסגרתו בוצע עדכון תוכנה ומערכת הבלימה החכמה כוילה. לפי קרסו מוטורס 87.3% מהלקוחות ביצעו את העדכון – וזאת נכון לשנת 2021 כפי שמופיע במסמכי בית המשפט.
לפי עיקרי ההסדר – קרסו מוטורס תיידע את הלקוחות שטרם ביצעו את התיקון על זכותם ליישם את הקמפיין במוסכים מורשים. מעבר לכך, אם ניסאן תפתח פתרון נוסף לבעיית הבלימה החכמה היא תתחייב לבדוק את יישומו בישראל ולעשות זאת ללא עלות.