סגור
פרארי 488
מכונית פרארי. המתחזה אמר שהתקשר ממספר אחר מחשש מדליפת מידע (צילום: יצרן)

כך ניצלה פרארי מניסיון לריגול עסקי שהתבסס על בינה מלאכותית

אדם שהתחזה למנכ"ל פרארי יצר קשר טלפוני עם בכיר בחברה תוך שהוא "מדבר" בקולו של המנכ"ל וניסה לדלות פרטים עסקיים. הבכיר חשד שמדובר במתחזה והצליח להפילו בפח

יצרנית מכוניות העל האיטלקית פרארי ניצלה החודש מניסיון פריצה שהתבסס על טכנולוגיית AI. לפי דיווחים של בלומברג, בכיר בפרארי קיבל מספר הודעות למכשיר הטלפון האישי שלו ממי שהציג עצמו כבנדטו ויניה, מנכ"ל פרארי. ההודעות הגיעו ממספר טלפון שאינו שייך לויניה, אך התמונה שהופיעה בפרופיל המתקשר היתה תמונה שלו שנלקחה מפרסומים רשמיים של היצרנית. "המנכ"ל" ביקש מאותו בכיר בפרארי להתכונן לחתימה על הסכם הנוגע לשוק הרכב הסיני מול עורכי הדין של פרארי.
אחרי תכתובת ההודעות קיבל אותו בכיר שיחת טלפון מאותו מספר, כשהקול שנשמע בצד השני היה קולו של ויניה, שנוצר באמצעות בינה מלאכותית. המתחזה הסביר כי הוא מתקשר ממכשיר טלפון בלתי מוכר עקב חשש מדליפת מידע, אולם הבכיר הבחין בשינויים קלים מאוד בין המבטא הדרום איטלקי של ויניה המוכר לו לבין זה של המטלפן.
אחרי שהמתחזה המשיך לנסות לשכנע כי הוא ויניה האמיתי שאל אותו הבכיר האם הוא זוכר את שמו של הספר עליו המליץ לחברי ההנהלה לקרוא מספר ימים טרם השיחה. המתחזה הבין שנתפס וניתק את השיחה ופרארי פתחה בחקירה פנימית כדי להבין מי ניסה בעקיפין לפרוץ למאגרי המידע שלה.
פרארי עצמה בחרה שלא להגיב לפניית בלומברג בנושא.