פולקסווגן מתחייבת להפסיק לזהם - אבל בינתיים רק באירופה
פולקסווגן מתחייבת להפסיק לזהם - אבל בינתיים רק באירופה
יצרנית הרכב הודיעה כי תחדל למכור מכוניות מזהמות ביבשת בשנת 2035. היעדים הבאים שלה למהלך יהיו ארה"ב וסין, אך לא נקבע לכך מועד
פולקסווגן העולמית תסיים למכור מכוניות מזהמות בשנת 2035, אך יעד רחוק זה תקף רק לגבי אירופה. כך ציין קלאוס זלמר, מנהל המכירות העולמי של החברה.
בשבוע שעבר הודיעה החברה-האחות אאודי, שפועלת תחת מטריית קונצרן פולקסווגן העולמי, כי תפסיק לפתח מנועי בעירה פנימית בשנת 2026, ואילו סקודה הודיעה השבוע שתפתח שלושה דגמים חשמליים שיצטרפו לאניאק החשמלי עד שנת 2030. אך גם סקודה לא מיהרה להודיע כי תיגמל מבנזין - לפחות לא בעשור הנוכחי.
הצהרתו של זלמר אינה מפתיעה. יצרני הרכב הגדולים פועלים בהתאם למצב שכופה עליהם הרגולציה בכל יבשת, ובארה"ב לא ממהרים לעת עתה להיפרד מהרכבים המזהמים - לעתים גם בגיבוי מלמעלה.
באשר לפולקסווגן, היצרנית אינה מתחייבת כרגע למועד שבו תחדל לשווק מכוניות מזהמות מחוץ לגבולות אירופה. לפי זלמר, היעדים הבאים יהיו ארה"ב וסין, אך יתר השווקים, כלומר אפריקה ודרום אמריקה, כלל אינם נמצאים במפת הדרכים של החברה.
בכך מצטרפת פולקסווגן ליצרניות רכב נוספות ובראשן טויוטה היפנית, שמצהירות כי לא יחדלו לחלוטין מייצור מכוניות מזהמות. המשותף ליצרניות אלה, בניגוד ליגואר ולאאודי, למשל, הוא שהן מייצרות מכוניות שזוכות לפופולריות גבוהה מחוץ לגבולות המוגדרים של המערב. כלומר, במדינות שספק אם יוכלו לתמוך בקיום מכוניות חשמליות במאה הנוכחית.