סגור

בלעדי לכלכליסט
מכוניות מזהמות יתייקרו? רשות המסים בוחנת המתווה של רכבי היוקרה

ל"כלכליסט" נודע כי נבחנים שינויים שעשויים לייקר מכוניות יוקרה מזהמות אל מול מכוניות יוקרה חשמליות, זאת בניגוד למס היוקרה שנהוג עד כה. עוד נודע, כי גם נושא אחוזי מס היוקרה המוטלים לפי קבוצות תמחור נמצא אף הוא בבחינה

האם ברשות המסים ישנו את מתווה מיסוי רכבי היוקרה? ל"כלכליסט" נודע כי ברשות המסים בוחנים את המתווה שלפיו מחושב מס היוקרה המיוחד שמוטל על כל המכוניות אשר משווקות בישראל במחיר של מעל 300 אלף שקל.
המס נקבע בשנת 2013 ועומד על 2.9% מס למכוניות במחיר של 300 עד 350 אלף שקלים, 8% למכוניות במחיר של 350 אלף עד 500 אלף שקל – 14% על מכוניות שמחירן הוא 500 אלף שקל עד מיליון שקלים – והדובדבן בקצפת המיסויית שייך לבעלי מכוניות בנטלי, פרארי ואסטון מרטין: 18% מס על מכוניות שמחירן הוא מיליון עד שלושה מיליון שקל.
1 צפייה בגלריה
רכב בנטלי קונטיננטל GTC
רכב בנטלי קונטיננטל GTC
בנטלי קונטיננטל GTC, מס גבוה במיוחד
(צילום: Richard Pardon)
מתווה מס היוקרה מוארך על ידי ועדת הכספים מדי שנתיים וכאמור יפוג בסוף דצמבר הקרוב. אלא שהשנה, כך נודע ל"כלכליסט" עשויים אנשי רשות המסים לדרוש שינויים במתווה הקיים. יש להדגיש כי מס היוקרה תקף לגבי כל המכוניות היקרות אשר משווקות בישראל, בין אם הן חשמליות ובין אם היברידיות, פלאג אין היברידיות או "סתם" מכוניות בעלות מנועי בעירה פנימית רגילים. השינוי אשר מכליל את המכוניות החשמליות במס היוקרה נכנס לתוקף עוד בשלהי 2018, לאחר שברשות המסים החלו להיערך לכניסתן של מכוניות יוקרה חשמליות, החל ממרצדס EQC וכלה באאודי ETRON.
כעת, כך נודע ל"כלכליסט" נבחנים שינויים אשר צפויים לייקר מכוניות יוקרה מזהמות יותר ממכוניות יוקרה חשמליות, וזאת בניגוד למס היוקרה האחיד שהיה נהוג עד כה. עוד נודע ל"כלכליסט" כי גם נושא אחוזי מס היוקרה המוטלים לפי קבוצות (כלומר 2.9% למכוניות אשר עולות בין 300 ל 350 אלף, 8% למכוניות אשר עולות 350 עד 500 אלף וכו) נמצא גם הוא בבחינה, וזאת לקראת הגשת המלצות בבוא הזמן לאנשי ועדת הכספים. היה ומיסי היוקרה ישתנו לרעה - ובאופן משמעותי, יצטרכו יבואני הרכב להקדים ולייבא ארצה מכוניות יוקרה כדי למהר ולשחרר אותן ממכס לקראת דצמבר הקרוב כדי להתחמק מרוע הגזירה - ולשחרר את המכוניות למכירה ללקוחותיהם בחודשי 2022 הראשונים.
מרשות המיסים נמסר: "הרשות בוחנת באופן מתמיד את מיסוי הרכב בהיבטים השונים בהתאם לצורך ולמתווים הקיימים, וככול שנדרש מגישה המלצות לקובעי המדיניות".