סגור

NIO נכנסת לשוק האירופי; ממשיכה לחפש נציג בישראל

החברה עומדת בדרישות התקינה האירופית, ונורבגיה תהיה הראשונה שתקלוט מכוניות מתוצרת היצרנית הסינית; עשויה לייבא לישראל בדומה לטסלה - ללא עזרת יבואן

יצרנית הרכב NIO הסינית משיקה רשמית את פעילותה באירופה. תחילת השיווק מלווה בעמידה בכל דרישות התקינה. המשמעות היא שאם וכאשר מכוניות מתוצרת NIO יגיעו לישראל – הן לא יהיו כפופות למגבלות היבוא שהטיל משרד התחבורה על יצרני הרכב הסינים.
במהלך החודש שעבר חידשה NIO את מאמציה לחדור לשוק הרכב הישראלי מול מספר יבואני רכב, כאשר NIO ממוקדת בעיקר ביבואנים שאינם מחזיקים כיום בזכויות לשווק מכוניות סיניות בישראל – ואולם לפי שעה NIO דורשת מהיבואנים עמידה ביעדים של אלפי מכוניות בשנה, יעד בעייתי, בהתחשב בכך שטסלה לדוגמה צפויה למכור בישראל בתרחיש אופטימי כ-5,000 מכוניות.
מעבר לכך, מחירי היעד שמציבה NIO לחדירה לישראל מתחילים בכ-60 אלף דולר לדגמי הבסיס, מחיר חדירה בעייתי לנוכח תמחור טסלה בישראל וחדירתם הפוטנציאלית של רכבים חשמליים של יצרני הפרמיום.
נושא בעייתי נוסף הוא הטעינה. NIO היא אחת מיצרניות הרכב הבודדות בעולם שבחרה בדרך של תחנות החלפת סוללה (בסגנון בטר פלייס) – מה שדורש הקמה יקרה של מתקני החלפה על ידי יבואן הרכב.
1 צפייה בגלריה
מכונית NIO הסינית מכוניות
מכונית NIO הסינית מכוניות
מכונית NIO הסינית
(צילום: NIO)
במידה שהקיפאון מול יבואני הרכב בישראל ימשיך, NIO עשויה לנצל את "תקדים טסלה" ולייבא את המכוניות לבד ללא עזרת יבואן. בינתיים למשרד התחבורה לא הגיעה פניה מ-NIO.
על פי פרסומי NIO, החדירה לאירופה מבוססת על צמד הדגמים ES8 ו-ET7 כאשר רכב הכביש שטח ES8, שמסוגל לנסוע כ-500 ק"מ בכוח חשמל יהיה הראשון שישווק באירופה, מכונית המנהלים ET7 תצטרף ב-2022. המדינה הראשונה שבה ישווקו המכוניות תהיה נורבגיה, בה יוקמו ארבע תחנות החלפת סוללה שמסוגלות לבצע את ההחלפה תוך 3 דקות. אל תחנות ההחלפה תתלווה גם רשת טעינה. בהמשך תתפשט NIO למדינות אירופיות נוספות.