סגור

בלעדי לכלכליסט
מייסד סונול EVI עמית אקשטיין עוזב את החברה

אקשטיין הקים את אחת מחברות טעינת הרכב החשמלי הגדולות בארץ, ומכר אותה בשלבים לסונול ולמשקי אנרגיה. צפוי להמשיך ביזמות בתחום הרכב החשמלי

ארבע שנים אחרי שהקים את חברת טעינת הרכב החשמלי סונול EVI, עוזב אותה המנכ"ל עמית אקשטיין, לטובת מיזמים עצמאיים בתחום.
אקשטיין הוביל את מכירת 50% מהחברה לסונול לפני שנתיים תמורת 10 מיליון שקל, ובהמשך את מכירת יתרת המניות למשק אנרגיה בשנה שעברה תמורת 3 מיליון שקל. סונול EVI צפויה להפעיל עד סוף השנה כמה עשרות עמדות טעינה מהירה, ומאות עמדות טעינה רגילה ציבוריות, בנוסף לעמדות פרטיות שהתקינה בבתיהם של בעלי רכבים חשמליים. החברה גם זכתה בשורה של מכרזים מוניציפליים להתקנת עמדות טעינה בערים גדולות, בהן ירושלים, רעננה ונתיבות.
2 צפייה בגלריה
רז שגיא
רז שגיא
רז שגיא
(צילום: חגית פרנקל)
"הגעתי להחלטה שזה הזמן לקחת אוויר ולחפש אתגרים חדשים", אמר אקשטיין לכלכליסט. "כשהתחלנו היו ספקות גדולים לגבי הסיכויים של רכב חשמלי בארץ, אבל הזינוק במכירות בחודשים האחרונים הוכיח איזה עתיד משמעותי יש לתחום הזה בישראל. אני אמשיך לשמש בתקופה הקרובה כיועץ לחברה, לבקשת ניר גלילי, יו"ר סונול EVI ומנכ"ל סונול".
את אקשטיין יחליף אל"מ (מיל') רז שגיא, שמאז פרישתו מצה"ל ניהל במשך שבע שנים את קבוצת התכנון ובקרת היישום בחברת לוג'יק, העוסקת בהקמת פרויקטי אבטחה בחו"ל ושימש במשך שנה וחצי כמנכ"ל החברה לפיתוח בית אריה בע"מ. שגיא, המשמש כיו"ר "הפורום לחוסן צה"ל", נאבק בסרבנות, והביע בעבר התנגדות להרחבת השירות הקרבי של לוחמות בצה"ל.
2 צפייה בגלריה
עמית אקשטיין
עמית אקשטיין
עמית אקשטיין
(צילום: מולי גולדברג)
"הרכב החשמלי הוא עתיד הניידות העולמית בשנים הקרובות, ותפקידי הוא לא רק לשמור על היתרון, אלא לקדם את החברה בהתרחבות הגדולה של הביקוש", אמר שגיא.
במחצית הראשונה של 2021 נמכרו בישראל לפי ההערכות יותר מ-5,000 מכוניות חשמליות, ומספר גדול יותר של מכוניות היברידיות נטענות. בהתאם מושך אליו שוק הטעינה השקעות חדשות: OPC שבשליטת עידן עופר, רכשה 51% מג'ינרג'י, אחת המתחרות של סונול EVI, תמורת 67 מיליון שקל; וקרן הליוס רכשה 50% מאפקון טעינה חשמלית, תמורת 55 מיליון שקל.