בטר פלייס סיבוב שני? רנו תבחן תחנות החלפת סוללה
בטר פלייס סיבוב שני? רנו תבחן תחנות החלפת סוללה
כך הודיע מנכ"ל רנו לוקה דימאו. בטר פלייס הישראלית, שקרסה לפני שמונה שנים, היתה הראשונה שהקימה תחנות כאלו במסגרת עקרונות השימוש שלה. כוונת רנו היא בין היתר להילחם בבעיית ההמתנה הממושכת של כ-40 דקות ומעלה בעמדות טעינת רכב "מהירות"
שמונה שנים חלפו מאז קריסתה המתוקשרת של בטר פלייס, וכעת מודיעה רנו העולמית באופן לא רשמי כי תבחן מחדש את אחד מ"עקרונות השימוש" של בטר פלייס: תחנת החלפת הסוללות.
לדברי מנכ"ל רנו המכהן, לוקה דימאו, אשר צוטט בתקשורת באירופה, "קיים יתרון פוטנציאלי במציאת פתרון אמין להחלפת סוללות, אך טרם החלטנו אם מדובר באפשרות מעניינת".
ההבדלים בין בטר פלייס של אותם ימים, החברה אשר שיווקה מכונית רנו בודדת בעלת טווח מוגבל מאוד, ובין העידן הנוכחי הם תהומיים. בעוד בטר פלייס ראתה בתחנת החלפת הסוללות אמצעי לאפשר למכונית חשמלית לנסוע מדן עד אילת (כלומר מרחק שניתן לנסוע כיום בכל מכונית טסלה עם עצירה בודדת לטעינה מהירה), כיום רנו רואה בתחנות החלפת הסוללה אמצעי לאפשר טווח גדול בהרבה.
כוונת רנו היא להילחם בבעייתיות הכרוכה בהמתנה של חצי שעה עד 40 דקות הנדרשת בעמדת טעינה מהירה, שלא לדבר על תרחישים שבעמדת הטעינה המהירה ממתינות מספר מכוניות, מה שעשוי להפוך את ההמתנה לאירוע ממושך ולא נעים.
דימאו אף הדגיש כי החלפת הסוללות לא תשמש את רנו להגדלת טווח, אלא למה שהוגדר כ"שימוש באפליקציות אחרות". בכך התייחס דימאו לבעיה אחרת שמעיבה כיום על יכולתם של יצרני הרכב לייצר מכוניות חשמליות בזול: מחיר הסוללה עשוי להגיע בקלות לחצי ממחיר המכונית החשמלית.
זאת ועוד, גם כיום פזורות ברחבי ישראל כמה עשרות תחנות החלפת סוללות בטר פלייס, בלי שהתחנות בעלות המבנה הייחודי מושכרות או אפילו זוכות להימכר. הסיבה לכך היא בין היתר מבנה התחנות הייחודי, הכולל מתקני החלפת הסוללה ומונע מהן אפילו לשמש כתחנות שטיפת רכב. כיום כבר קיימת יצרנית רכב - NIO שעושה שימוש במתקני החלפת סוללה עבור מכוניותיה.
NIO עצמה מנסה לחדור לישראל זה מספר חודשים, אך טרם הצליחה לאתר נציגות ישראלית מתאימה. במקביל הגיעה בימים האחרונים לישראל מכונית סינית חדשה נוספת, אך לא ביבוא סדיר. מדובר במכונית חשמלית מתוצרת LYNK&CO הסינית, שהגיעה לישראל לצורך מבדקים ראשוניים עבור חברת מובילאיי.