פיאט מבטיחה: כל הרכבים יהיו חשמליים עד 2030
פיאט מבטיחה: כל הרכבים יהיו חשמליים עד 2030
בכך מצטרפת פיאט ליצרניות כמו וולוו השוודית, שכבר הצהירה כי עד 2030 תעבור לייצור רכב חשמלי. במקביל הודיעה ניסאן היפנית כי היא דוחה את השקת החשמלית החדשה שלה אריה לפחות עד החורף הקרוב - בגלל המחסור העולמי בצ'יפים
פיאט תייצר מכוניות חשמליות בלבד החל מ-2030, כך הודיעה היצרנית האיטלקית. בכך מצטרפת פיאט ליצרניות כמו וולוו השוודית, שכבר הצהירה כי עד 2030 תעבור לייצור רכב חשמלי. ההודעה על המעבר (ההדרגתי) נמסרה על ידי אוליבר פרנסואה, מנכ"ל פיאט, שהודיע כי המעבר לרכב חשמלי יחל ב-2025.
יש לציין כי היצע הדגמים החשמליים, וגם הדגמים בכלל, של פיאט מצומצם למדי, וכולל נכון לימים אלה את ה-500 החשמלית, ששיווקה הרשמי בישראל צפוי להתחיל בחודש הבא. לצד ה-500 משווקת פיאט גם את הרכב החשמלי המסחרי E דוקאטו.
לצד הודעתה של פיאט על המעבר לחשמל, ניסאן היפנית מודיעה דווקא על דחייה של השקת הדגם החשמלי אריה (ARIYA). בניגוד לליף, שניסאן מייצרת זה שנים, אריה מיועדת להיות רכב הכביש-שטח הכל-חשמלי הראשון של ניסאן, והיתה מיועדת להצגה במהלך החודשים הקרובים. לפי הודעת החברה, ההשקה צפויה להידחות לפחות עד החורף הקרוב בגלל המחסור העולמי בצ'יפים, אשר משפיע גם על השוק הישראלי.
במקביל לאלה טוענים אמצעי תקשורת בארצות הברית כי שיא עולמי חדש נשבר - על ידי טסלה מודל S PLAID, גרסת הקיצון של טסלה מודל S. השיא מתייחס למה שבארצות הברית מכנים "רבע מייל", כלומר מבחן תאוצה בו נמדדת יכולתה של המכונית להאיץ על פני רבע מייל בדיוק. במבחן נכח מגיש הטלוויזיה ג'יי לנו, אשר תיעד תאוצה מרשימה של 9.2 שניות. לשם השוואה, בוגאטי שירון מסוגלת להאיץ לרבע מייל בתוך 9.4 שניות. מחירה של טסלה S PLAID בישראל הוא 490 אלף שקל, ואילו גרסת PLAID+, שעולה 595 אלף שקל, תהיה זמינה להזמנה בישראל בשנה הבאה.