המותג הנמכר בישראל יקצץ בחצי את היצע דגמי הבנזין והדיזל
המותג הנמכר בישראל יקצץ בחצי את היצע דגמי הבנזין והדיזל
יונדאי העולמית הודיעה על המהלך שיתקיים בשנים הקרובות, אך לא נקבה במועד מדויק; ההערכה היא שתעביר את רוב דגמיה לחשמל עד 2025
יונדאי העולמית צפויה לקצץ את היצע מנועי הבעירה הפנימית (בנזין ודיזל) בחצי במהלך השנים הקרובות, כך מדווחים אמצעי תקשורת באירופה.
מנועי בעירה פנימית הם מנועים אשר מסתמכים על הצתה של דלק, וכתוצאה מכך כמובן פליטה של זיהום אוויר. מטרת מהלך הקיצוץ של יונדאי היא שחרור משאבים לטובת פיתוח של מנועים חשמליים. פיתוח מנועים נחשב לאחד התהליכים היקרים ביותר ברשימת הוצאות המו"פ של יצרני הרכב הגדולים. כיום רוב יצרני הרכב הגדולים ובתוכם גם יונדאי-קיה מחזיקים במספר "משפחות" של מנועים אשר משותפים למשפחות גדולות של דגמים, מה שחוסך עלויות מחקר ופיתוח. יונדאי עצמה אינה מפרטת מתי יבוצע המהלך, אך ככל הנראה עד שנת 2025 תעביר היצרנית חלק ניכר מדגמיה לחשמל. בעתיד היותר רחוק תתמקד יונדאי בהנעה מימנית.
בניגוד ליצרנים רבים שכבר יצאו בהצהרות עם שנות יעד שבהן כל ההיצע יהיה חשמלי, ראו ערך וולוו או יגואר, יונדאי העממית נזהרת הרבה יותר בהצהרותיה. היצרנית אינה מפרטת יעדים לכמה מכוניות חשמליות תמכור בידיעה ברורה ששווקים עולמיים רבים (וגם בישראל) אולי מצהירים על אימוץ רכב חשמלי, אבל בפועל עיקר עוגת המכירות עדיין נשלט על ידי מנועי בעירה פנימית.
בכל מקרה, אם יונדאי תחתוך את היצע מנועי הבעירה הפנימית בחצי, המהלך ישפיע בדרך זו או אחרת על מכירות יונדאי בישראל. יונדאי מחזיקה זה מספר שנים בתואר המכונית הנמכרת בישראל, בין היתר בעקבות מכירות נאות לציי הרכב. חלק מן הדגמים של יונדאי הם היברידיים וגם חשמליים, אבל חלק מן הדגמים הפופולאריים בציי הרכב, למשל האקסנט, אינם מצוידים אפילו במנועי טורבו קטנים. היעלמותם של דגמים כאלה, אם תתרחש, עשויה להשפיע על יכולת היבואנית למכור לציי הרכב- ובזול.