סגור

לקראת מכרז: המדינה תרכוש לעובדיה רכבים בעלי מערכות בטיחות אקטיביות

לפני כשלוש שנים רכשה המדינה אלפי מכוניות מדגם יונדאי אקסנט, המצוידות במערכות בטיחות פסיביות שאינן בולמות את הרכב בשעת סכנה. לאחר ביקורת רבה והפיכתן של המערכות האקטיביות לסטנדרט, החל האוצר בבדיקות מול היבואנים לקראת מכרז חדש לרכבים בעלי מערכות אקטיביות

מדינת ישראל נערכת לפרסום מכרז חדש למכוניות משפחתיות בינוניות והפעם הן יצוידו במערכות בטיחות אקטיביות, כך נודע ל"כלכליסט" לאחר שגורמים במשרד האוצר החלו בבדיקות לקראת הצטיידות מול יבואני הרכב.
בפועל, לפני כשלוש שנים ביצעה מדינת ישראל מהלך הצטיידות באלפי מכוניות יונדאי אקסנט, אשר הגיעו בעיקר לעובדים בשירות הציבורי וגם למקביליהם, למשל קציני משטרה.
2 צפייה בגלריה
יונדאי i25 אקסנט
יונדאי i25 אקסנט
יונדאי i25 אקסנט
(יונדאי)
היונדאי אקסנט היא אחת המכוניות הבודדות ללא מערכת אקטיבית
אבל, כל מכוניות היונדאי אשר סופקו למדינת ישראל הן כאלה שמצוידות במערכות בטיחות פסיביות, כלומר מערכות בטיחות שאינן מסוגלות לבלום את הרכב בשעת סכנה, אינן מסוגלות להסיט את ההגה במצב של הסחת דעת, ולא מצוידות במערכת בקרת שיוט אקטיבית.
בפועל, למעשה האקסנט היא אחת המכוניות הבודדות אשר משווקות בישראל ללא מערכות מצילות חיים אלה, אלא רק מצוידות במערכות פסיביות, כלומר שמשמיעות התרעה קולית בלבד.
2 צפייה בגלריה
פיגו 5008 מערכות בטיחות של מובילאיי
פיגו 5008 מערכות בטיחות של מובילאיי
מערכות בטיחות של מובילאיי
בתוך כך ל"כלכליסט" נודע כי במשרד האוצר נשמעה ביקורת מצד עובדים אשר קיבלו מכוניות ללא מערכות בטיחות אקטיביות, שהפכו לסטנדרט בענף בשנים האחרונות, מה שדרבן את משרד האוצר לבצע את עבודת המטה לקראת החלפת הרכבים.
ממשרד האוצר נמסר: "מינהל הרכב הממשלתי רואה חשיבות עליונה בבטיחות כלי הרכב ובפרט בציודם במערכות בטיחות אקטיביות. במכרזים עתידיים נכניס דרישה זו ככל שההיצע בשוק יתקיים".