לאחר הפסקה של עשור: פרארי מציגה דגם בעל שש בוכנות בלבד
לאחר הפסקה של עשור: פרארי מציגה דגם בעל שש בוכנות בלבד
היצרנית מחזירה דגם בעל מנוע "קטן" מסיבות שקשורות לאיכות הסביבה. ה- 296 GTB מסוגלת לזנק ל 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות ולהגיע ל- 330 קמ"ש
לאחר הפסקה בת עשרות שנים, פרארי מציגה דגם בעל מנוע "קטן" בעל שש בוכנות בלבד, אך גם מוודאת שהספקו יהיה כזה שיביך לא מעט מכוניות על בעלות מנועים גדולים. במקור פרארי התמחתה במכוניות בעלות מנועי שמונה או 12 בוכנות, עד שאנזו פרארי העקשן הסכים להקשיב לבנו אלפרדו או בכינויו "אלפרדינו" כלומר אלפרד הקטן - ולייצר שורה של מכוניות מירוץ בעלות מנועי שש בוכנות שהתפתחו בהמשך גם למכוניות כביש.
דווקא אלפרדינו פרארי לא זכה לראות את המכוניות שאביו יצר מכיוון שנפטר ממחלה ממארת בשנות החמישים, אך השם "דינו" הוצמד לכל מכוניות המרוץ והכביש של פרארי אשר צוידו במנועים בעלי שש בוכנות.
כעת מחזירה פרארי את מנוע שש הבוכנות, אבל מסיבות שקשורות דווקא באיכות הסביבה והדגם הראשון שעושה שימוש במנוע החדש הוא ה- 296 GTB. לפי פרארי, ה- 296 מצוידת במנוע בעל שש בוכנות בנפח 2.9 ליטרים שמפיק 819 כוחות סוס הודות למערכת פלאג אין הייבריד. בפועל למרות המנוע ה"קטן" מדובר באחד הדגמים היותר חזקים של היצרנית, כאשר הספק המנוע המשולב, ביחד עם המנועים החשמליים עובר את זה של חלק מדגמי פרארי שמצוידים במנועים גדולים יותר.
לפי נתוני פרארי ה- 296 GTB מסוגלת לזנק ל 100 קמ"ש תוך 2.9 שניות ולהגיע ל- 330 קמ"ש. יש לציין שכיום, בעידן בו 800 כוחות סוס כבר אינם מרתיעים יצרני רכב וזמני זינוק ל- 100 קמ"ש תוך פחות מארבע שניות כבר אינם נחשבים מלהיבים, פרארי כמובן שמה את עיקר הדגש על ההתנהגות, כלומר מה שהופך את הפרארי לפרארי. לפי היצרנית ה- 296 מצוידת בחיישני מהירות דינאמיים שמודדים בכל רגע נתון את הכוחות אשר מופעלים על המרכב ומערכת היגוי דינאמית אשר מיועדת להעניק לפרארי יותר תחושה למרות שמדובר ברכב המבוסס לפחות בחלקו על מערכות חשמליות.
בדומה לרוב דגמי היצרנית האיטלקית גם ה- 296 GTB תהיה זמינה בקרוב להזמנות בישראל.