ארנסט אנד יאנג: רוב הרכבים בשווקים הגדולים יהיו חשמליים ב-2033
ארנסט אנד יאנג: רוב הרכבים בשווקים הגדולים יהיו חשמליים ב-2033
עפ"י פירמת רואי החשבון, הסיבה העיקרית היא השינויים הרגולטוריים שמתרחשים בשוקי היעד הראשיים - ארה"ב, סין ואירופה. בנוסף, המחקר מגלה כי מספרם של רכבים חשמליים עולה משום שהם הופכים יותר נחשקים, כמו טסלה S PLAID ופורד F150 לייטנינג
2033 תהיה השנה הראשונה שבה יהיה מספר הרכבים החשמליים בשווקים הגדולים בעולם גבוה יותר ממספר הרכבים המזהמים. כך עולה ממחקר חדש שמפרסמת פירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג, ואשר מתייחס לשלושת השווקים הגדולים ביותר - ארה"ב, אירופה וסין.
על פי ארנסט אנד יאנג, הסיבה העיקרית היא השינויים הרגולטוריים שמתרחשים בשוקי היעד הראשיים.
בסין קיימים כבר כיום תמריצים משמעותיים לרכישה של רכב חשמלי (התמריצים משתנים באופן תכוף), אבל בגלל גודלו של השוק הסיני ושיעור הגידול הטבעי, עדיין קיים בסין גם שוק בלתי מבוטל למכוניות בנזין.
באירופה השלב הבא של תקנות הזיהום שמכונות "תקנות יורו" ייכנס לתוקף בשנת 2030 ואז לא תהיה ליצרני הרכב ברירה אלא לייצר מכוניות חשמליות, אם הם ירצו להמשיך ולשווק באירופה.
בארה"ב מדובר במגמה שונה שמושפעת מזהות הנשיא המכהן והתמריצים שעליהם הוא מחליט. לכן קובע המחקר שבאירופה המכוניות החשמליות יהיו הרוב כבר בשנת 2028. בארה"ב מדובר בשנת 2036 ואילו בסין - מדובר ברוב חשמלי בשנת 2033.
המחקר של ארנסט אנד יאנג גם מונה רכבים שהולכים והופכים יותר נחשקים: טסלה S PLAID, פורד F150 לייטנינג, ואפילו פיאט 500 החשמלית הן מכוניות מזן חדש אשר מיועד גם לפנות לחובבי ביצועים ועיצוב.
סיבה נוספת לאימוץ של חשמליות טמונה בקונים: דור בני ה-20 היום יהווה כוח קנייה משמעותי בשלהי העשור הנוכחי, וכאן מדובר בדור שאינו נרתע מרכב חשמלי - ואף יאמץ את הרכבים אלה בעתיד במסגרות של רכב שיתופי.