סגור

הצעד הבא? פולקסווגן הגרמנית מודיעה על מגעים לרכישת יורופקאר

חברת ההשכרה הצרפתית דיווחה לבורסות באירופה כי קיבלה הצעה של 0.44 דולר למניה. יורופקאר עוסקת גם בשיתופי רכב ובתחבורה עירונית

פולקסווגן העולמית מודיעה רשמית כי היא נמצאת במגעים לרכישת השליטה בחברת ההשכרה יורופקאר - כך עולה דווקא מהצהרה של יורופקאר לבורסות באירופה. לפי לשון הצהרת יורופקאר, החברה קיבלה הצעה של 0.44 יורו למניה, אך הגיעה למסקנה כי ערך זה אינו משקף את שווי החברה - ולכן יתקיימו מגעים נוספים בנושא.


רכישת יורופקאר עשויה להיות חשובה מאוד לפולקסווגן: חברת ההשכרה הצרפתית שהוקמה ב-1949 נחשבת (יחסית) קטנה בקרב מתחרות כגון אוויס, באדג'ט והרץ. פולקסווגן עצמה כבר היתה בעלת יורופקאר משנות התשעים המאוחרות (1998), אך מכרה את חברת ההשכרה לקבוצת ההשקעות הצרפתית יוראזו בשנת 2006. במהלך שנות התשעים המאוחרות גם פעילות יורופקאר בישראל היתה בחלקה בבעלות צ'מפיון מוטורס, נציגת פולקסווגן בארץ.

1 צפייה בגלריה
חברת השכרת הרכב יורופקאר EUROPCAR
חברת השכרת הרכב יורופקאר EUROPCAR
חברת השכרת הרכב יורופקאר EUROPCAR
(צילום: שאטרסטוק)

אך בניגוד לחברות השכרה רבות, יורופקאר אשר הונפקה בשנת 2015 פנתה לכיוון שונה: כיום החברה כבר אינה מוגדרת כ"חברת השכרה" אלא כחברה לפתרונות מוביליות, כלומר יורופקאר אינה עוסקת רק בהשכרת רכב, אלא גם בשיתופי רכב ותחבורה עירונית. פולקסווגן העולמית נמצאת כיום בעיצומו של מאמץ להפוך ליצרנית מובילה של רכב חשמלי - אך הפוטנציאל של לקוחות אשר רוכשים את הרכב בכספם הוא פוטנציאל מוגבל, כלומר קיים רק מספר מסוים של לקוחות שירכשו מכונית חשמלית - או כל מכונית.
לכן, פולקסווגן חייבת לחבור או לרכוש גוף העוסק בשיתוף רכב ובפתרונות תחבורה עירוניים. מעבר לכך, פולקסווגן גם נכנסת בימים אלה ברמה הגלובלית לשירותי PAYD, כלומר pay as you drive - מודל חדש יחסית של שימוש ברכב שבו הלקוח רוכש את האפליקציות והשימושים שהוא רוצה לרכבו, כפי שנהוג למשל בתעשיית הסלולר. ליורופקאר יש את הידע והתשתית הנדרשת כדי לאפשר לפולקסווגן לפעול במישור זה, עם אלפי משתתפים מוכנים במכוניות של יורופקאר.