סגור

פורד חושפת טנדר חשמלי ראשון

הדגם החדש ששמו לייטנינג יצויד במספר חבילות מנוע שהספקן נע בין 426 ל- 563 כוחות סוס – כאשר טווח הנסיעה נע בין 380 לכ-480 קילומטרים. פורד מציעה גם מספר אפשרויות טעינה שנעות בין כ-45 דקות לטעינה מהירה ועד 12 שעות לטעינה לילית איטית

לאחר הימנעות ממושכת מכניסה לשוק הטנדרים החשמליים – פורד ארה"ב מציגה את הלייטנינג (ברק)- גרסתו הכל-חשמלית של ה-F150, הטנדר ה"עממי" של פורד. ה- F150 אינו מיובא לישראל באופן סדיר על ידי דלק מוטורס יבואנית פורד, אך עם זאת הדגם הזה מצא דרכו לצה"ל וגם לשוק הפרטי באמצעות סוכני יבוא זעיר. אתמול העניקה פורד הצצה חפוזה לטנדר החשמלי החדש בעת ביקור ג'ו ביידן במפעליה.
בניגוד ליצרניות טנדרים חשמליים אשר מתמחות בטנדרים בעלי אוריינטציה ספורטיבית, או אוריינטציית שטח מובהקת כדוגמת ריוויאן האמריקאית, הלייטנינג מיועד להתחרות על שוק הטנדרים העממיים בארה"ב עם מחיר חדירה רשמי של כ-40 אלף דולר (מחיר ה-F150 הבסיסי ביותר שמשווק בארה"ב עם מנוע בנזין הוא כ- 29 אלף דולר), מחיר נמוך יחסית לדוגמה לגרסאות הטנדר של ההאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס, שמתקרבות בקלות לרף מאה אלף הדולרים (אם כי לייטנינג מאובזר בגרסאות הבכירות מגיע למחיר של כ90 אלף דולר).
1 צפייה בגלריה
פורד טנדר חשמלי
פורד טנדר חשמלי
טנדר חשמלי
(יצרן)
למרות המחיר המבטיח, החדרתו של טנדר חדש של פורד לארה"ב עשויה להיחשב משימה לא קלה. הבעיה אינה טמונה בלקוחותיה החדשנים של פורד אלא דווקא בלקוחות היותר מסורתיים. גם כיום, טנדרים (כלומר פיק אפ בלשון האמריקאים) נחשבים לרכים הנמכרים ביותר בארה"ב ואחת הסיבות העיקריות לכך היא שרכבים אלה לא רק נפוצים בערים הגדולות, אלא גם בכל רחבי "אמריקה האמיתית", החל במערב התיכון וכלה במדינות הדרום, שם נמצאים עיקר האמריקאים שרוכשים רכבים כאלה. מדובר בלקוחות שמרנים שלא זו בלבד שאינם ממהרים לאמץ שינויים, אלא גם זקוקים לטנדרים לצורך נסיעה בשטח קשה או מושלג, מה שעלול להקשות על שכנוע של לקוחות כאלה לאמץ טנדר חשמלי.
לפי נתוני פורד, הלייטנינג יצויד במספר חבילות מנוע שהספקן נע בין 426 ל- 563 כוחות סוס – כאשר טווח הנסיעה נע בין 380 לכ-480 קילומטרים. פורד מציעה גם מספר אפשרויות טעינה אשר נעות בין כ-45 דקות לטעינה מהירה ועד 12 שעות לטעינה לילית איטית. נכון להיום, מכוניות פורד חשמליות כדוגמת המוסטאנג מאך E אינן מיובאות לישראל באופן רשמי על ידי היבואנית הוותיקה דלק מוטורס, ואולם על פי רישומי משרד התחבורה, בשנה הנוכחית כבר הגיעו לישראל מספר מכוניות פורד מוסטאנג מאך E ביבוא אישי.