סגור
הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הגולן (צילום: דובר צה"ל)

דיווח שוטף
הרמטכ"ל: ממוקדים בחיזבאללה; צה"ל תקף משגרים בדרום לבנון

צה"ל תקף בדרום לבנון, לאחר ירי חיזבאללה לעבר הצפון ופגיעות הנ"ט במטולה. "לאחר תקיפת המשגרים, שחלקם היו מוכנים לשיגור מיידי, זוהו שיגורים שנפלו בשטח לבנון"; הרמטכ"ל ביקר בגבול סוריה והצהיר שצה"ל "ממוקד מאוד" בלחימה עם חיזבאללה - ולצד שחיקת יכולותיו נערך גם ל"מהלכים התקפיים בתוך השטח"; פעילה אמריקנית-טורקית נורתה למוות במהלך הפגנה ליד שכם, הפלסטינים טוענים שנורתה בראש מירי צה"ל - שבודק

22:59 - צה"ל: יותר מ-15 משגרים ותשתיות חיזבאללה הותקפו". דובר צה"ל עדכן כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בשעה האחרונה יותר מ-15 משגרים ותשתיות צבאיות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. לדבריו, "לאחר תקיפת המשגרים, שחלקם היו מוכנים לשיגור מיידי לשטח הארץ, זוהו שיגורים שיצאו מהמשגרים ונפלו בשטח לבנון". (יואב זיתון)

8 צפייה בגלריה
תקיפה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
תקיפה בדרום לבנון
(צילום: דובר צה"ל)

21:58 - ביידן חושש להתבזות עם עוד הצעה כושלת. חמאס הקשיח עמדות: "רוצה יותר רוצחים". "ברגע שאתה מתעקש על מספר חטופים גדול יותר, הם עולים במספר הרוצחים": בצל הקשחת עמדות מצד חמאס, והתבצרות נתניהו סביב ציר פילדלפי, בישראל מעריכים כי נטיית ארה"ב היא לא להגיש הצעת גישור שלא תקדם דבר. נתניהו ערך דיון "סיעור המוחות": המחיר שייגבה מחמאס על רצח ששת החטופים, וההצעה לשלב ד' בלחימה - עם מצור בצפון הרצועה. (איתמר אייכנר)
18:21 - הפלסטינים טוענים: בת 13 נורתה למוות על ידי צה"ל דרומית לשכם. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי נערה בת 13, באנא בכר, נורתה למוות על ידי כוח צה"ל במהלך עימותים שפרצו בין מתנחלים לפלסטינים דרומית לשכם. לפי הדיווח, הסהר האדום פינה את הנערה לבית החולים רפידיה שבשכם, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותה. אביה אמג'ד טען כי היא נפגעה מהירי בזמן שהייתה בחדרה בבית. (עינב חלבי)
18:17 - הבית הלבן: "מוטרדים עמוקות ממותה הטראגי של האזרחית האמריקנית בגדה המערבית". דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן התייחס למותה של האזרחית האמריקנית, אייסנור אזגי אייגי, שמחזיקה גם באזרחות טורקית, ומסר כי "אנו מוטרדים עמוקות ממותה הטראגי בגדה המערבית". לדבריו, "הבית הלבן ביקש מישראל מידע נוסף בנוגע לנסיבות מותה. יש לחקור את האירוע". (רויטרס)

8 צפייה בגלריה
מימין: באנא בכר ואייסנור אזגי אייגי
מימין: באנא בכר ואייסנור אזגי אייגי
מימין: באנא בכר ואייסנור אזגי אייגי

18:00 - שגריר ארה"ב על מותה של האמריקנית באזור שכם: מוות טרגי, אנו אוספים מידע. שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ק לו, פרסם ברשת X כי "אנו מודעים לדבר מותה הטרגי של האזרחית האמריקנית אייסנור אזגי אייגי בגדה המערבית. אנו מביעים את תנחומינו למשפחתה. אנו אוספים מידע על נסיבות מותה. אין לנו עדיפות גבוהה יותר מהבטיחות והביטחון של אזרחים אמריקנים". הפלסטינים, נזכיר, טענו כי איזגי נורתה למוות על ידי כוח צה"ל במהלך "צעדה נגד ההתנחלויות" בעיירה ביתא שבאזור שכם. (איתמר אייכנר)
17:52 - הרמטכ"ל בגבול הגולן: ממוקדים בחיזבאללה, ונערכים להתקפה קדימה. הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום הערכת מצב וסיור באוגדה 210 בגבול רמת הגולן עם סוריה, עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי ומפקדים נוספים. דובר צה"ל מסר כי מפקדי האוגדה הציגו את ההיערכות המחודשת בגבול בפעולות התקפיות והגנתיות, בהן עיבוי המכשול ההנדסי ומרכיבי האיסוף.
"צה"ל ממוקד מאוד בלחימה בחיזבאללה, אני חושב שכמות התקיפות בחודש האחרון, פעילים שנהרגו, רקטות שהושמדו, תשתיות שהושמדו, היא רבה מאוד", אמר הלוי. "פיקוד צפון, עם כל היכולות של צה"ל, תוקף בתוך לבנון הרבה מהיכולות של חיזבאללה לפני שהן תוקפות אותנו, ואנחנו במקביל מתכוננים גם למהלכים התקפיים בתוך השטח. אני חושב שהשילוב הזה, של תקיפות מאוד משמעותיות על חיזבאללה, כדי להקטין את האיומים שישנם על התושבים בצפון, גם ברמת הגולן, מאוד מאוד משמעותי, והמוכנות להתקפה קדימה, שאנחנו עוסקים בה הרבה".

8 צפייה בגלריה
הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הצפון
הרמטכ"ל הרצי הלוי בגבול הצפון
(צילום: דובר צה"ל)

17:06 - כטב"מים התפוצצו בגליל המערבי, צה"ל ממשיך לתקוף בדרום לבנון. דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מבנים צבאיים של חיזבאללה במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה מהאוויר תשתית צבאית של הארגון במרחב בית ליף. כוחות צה"ל תקפו גם בארטילריה במרחבים שובא וכפר חמאם שבדרום לבנון.
עוד נמסר כי בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 15:14 במרחב הגליל המערבי, זוהו מספר מטרת אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, זוהו מספר נפילות במרחב אבירים, אין נפגעים. "כוחות כיבוי פעלו לכיבוי שריפה שפרצה בעקבות נפילה במרחב". בנוסף, זוהה שיגור אחד שחצה מלבנון ונפל במרחב מנרה, אין נפגעים. (יואב זיתון)
15:12 - דיווח: הפעילה שנהרגה באזור שכם - נורתה במהלך הפרת סדר. גורמים רפואיים עדכנו כי איסינור איזגי (26), פעילת זכויות אדם אמריקנית ממוצא טורקי, נפצעה תחילה באורח קשה מירי צה"ל בראשה במהלך הפרת סדר בעיירה ביתא. בהמשך, צוותי אמבולנס העבירו אותה לבית החולים רפידיה בשכם. היא אושפזה בטיפול נמרץ ומתה מפציעתה. בנוסף, נטען כי צעיר פלסטיני בן 18 נפצע מרסיסים. הפעילה שנהרגה מתנדבת במסגרת קמפיין "פזעה" לתמיכה והגנת חקלאים פלסטינים מפני "הפרות הצבא והמתנחלים". בצה"ל בודקים את הטענות. (עינב חלבי, אלישע בן קימון)

14:54 - הפלסטינים טוענים: פעילת זכויות אדם אמריקנית נהרגה מירי צה"ל. סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא" דיווחה כי פעילת זכויות אדם אמריקנית נהרגה מירי צה"ל במהלך "צעדה נגד ההתנחלויות" בכפר ביתא שבאזור שכם. (עינב חלבי)
14:28 - דיווח בלבנון: תקיפה נוספת של צה"ל בדרום המדינה. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה על תקיפה נוספת של צה"ל בעיתרון שבדרום המדינה. במקביל, חיזבאללה לקח אחריות על ירי לישראל בפעם החמישית מהבוקר, וטען כי ירה על "ציוד ריגול במוצב במטולה". (ליאור בן ארי)
14:11 - צה"ל: הושלם תרגיל נרחב שדימה תמרון ולחימה בצפון. לוחמי חטיבת "יפתח" (11) השלימו בימים האחרונים תרגיל חטיבתי בגזרה הצפונית, ותרגלו תרחישי לחימה ותמרון מול האויב תוך תרגול תנועה בשטח סבוך, התקדמות בציר הררי והפעלת אש. בנוסף, תרגלו כוחות החטיבה תרחישי פינוי פצועים משדה הקרב תחת אש ואת עבודת המפקדות השונות. התרגיל הוא חלק מסדרת תרגילים שמבצעים כוחות היבשה בגזרה הצפונית בהובלת המרכז הלאומי לאימונים ביבשה (מל"י). לוחמי החטיבה פועלים בגזרה הצפונית לאחר תקופה עצימה שבה לחמו ברצועת עזה. (יואב זיתון)

14:08 - דיווח: פצוע בתקיפת צה"ל בדרום לבנון. הערוץ הקטארי "אל-ערבי" דיווח על פצוע בתקיפת צה"ל בא-דהירה שבדרום לבנון. (ליאור בן ארי)
13:32 - שריפת מבנה פרצה במטולה בעקבות הירי ליישוב. שני צוותי כיבוי בסיוע כיתת הכוננות פועלים בשריפת מבנה שפרצה במטולה בעקבות ירי טילי נ"ט מלבנון. השריפה פרצה בקומה השלישית בבניין. התפשטות האש ליתר המבנה, שספג נזק רב, נבלמה. (יאיר קראוס)
13:05 - דיווח: מסמך סודי שנמצא במחשב בעזה חשף את טקטיקת המו"מ של סינוואר. מסמך של המודיעין הצבאי של חמאס מהאביב האחרון, שאותר במחשב בעזה ונטען כי שייך למנהיג ארגון הטרור יחיא סינוואר, מתאר כיצד הארגון מהתל בקהילה הבינלאומית במשא ומתן על הפסקת אש ואת האסטרטגיה שלו במו"מ, שכוללת עינוי של משפחות החטופים. לפי הדיווח הבלעדי של ה"בילד" הגרמני, שנחשף למסמך, חמאס כלל אינו מעוניין בסיום מהיר של המלחמה, כפי שהוא אינו דואג לסבל של הפלסטינים בעזה. בדיווח נטען כי סינוואר עצמו אישר את תוכן המסמך, שנכתב באביב 2024.

8 צפייה בגלריה
יחיא סינוואר 13.4.22
יחיא סינוואר 13.4.22
יחיא סינוואר
(צילום: AP Photo/Adel Hana, File)

12:45 - צה"ל תקף מבנה שבו פעילי חיזבאללה בדרום לבנון. חיל האוויר תקף מבנה בכפר אל-מטמורה בדרום לבנון, שבו שהו כמה פעילי חיזבאללה. (יואב זיתון)
12:15 - 3 טילי נ"ט נורו לעבר מטולה, אין נפגעים. שלושה טילי נ"ט שוגרו לעבר מטולה, וזוהתה פגיעה במבנים. אין נפגעים בתקרית. (יאיר קראוס)
11:53 - עשרות בני אדם השתתפו במיצג יוגה בכיכר החטופים לזכר כרמל גת, שנרצחה בשבי. עשרות בני אדם השתתפו במיצג יוגה בכיכר החטופים לזכרה של כרמל גת שנרצחה בשבי חמאס. מטה המשפחות להחזרת החטופים מסר: "בכל בוקר שישי בחודשים האחרונים, התקיים תרגול יוגה המוני בכיכר החטופים לכבודה של כרמל גת ז"ל בהשתתפות בני משפחתה, משפחות חטופים והציבור הרחב. כולם חיכו לבוקר שישי בו כרמל תשוב ותעביר את תרגול היוגה בכיכר. חטופים ששבו ושהו עם כרמל במנהרות העידו כי גם בשבי היא העבירה להם תרגולי יוגה". (יעל צ'כנובר)

8 צפייה בגלריה
 כרמל גת ב סרטון שפרסם חמאס 5.9.2024
 כרמל גת ב סרטון שפרסם חמאס 5.9.2024
כרמל גת בסרטון שפרסם חמאס

10:44 - כ"ץ לשרת החוץ של גרמניה: "חמינאי רוצה לחמש את יו"ש כפי שחימש את עזה". שר החוץ ישראל כ"ץ נועד עם מקבילתו מגרמניה אנאלנה ברבוק המבקרת בישראל, ואמר לה כי "חמינאי רוצה לחמש את יהודה ושומרון כפי שחימש את עזה". הוא הוסיף כי ישראל תגיב "בעוצמה על ההוצאה להורג של חטופינו על ידי חמאס; אין עוד גורם בעולם שרוצה את העסקה לשחרור החטופים יותר מישראל - וכפי שארה"ב הבהירה - חמאס הוא המכשול לעסקה". (איתמר אייכנר)
10:35 - כוחות צה"ל יצאו מג'נין, 14 מחבלים חוסלו והושמדו עשרות מטענים. דובר צה"ל הודיע בהמשך ליציאת הכוחות מג'נין כי בעשרת הימים האחרונים במרחב ג'נין חוסלו 14 מחבלים, נעצרו יותר מ-30 חשודים, הושמדו כ-30 מטענים שהוטמנו בצירים, ובוצעו ארבע תקיפות אוויריות. דובר צה"ל הדגיש כי "הכוחות ממשיכים במבצע עד להשגת יעדיו". במהלך הפעילות, חוסל מפקד התארגנות הטרור של חמאס, המחבל וסאם חאזם, שהכווין פיגועי ירי ומטענים במרחב והיה אחראי לקידום פעולות טרור ביהודה ושומרון. בנוסף, הושמדו מצבור אמצעי לחימה תת-קרקעי שאותר מתחת למסגד ומעבדה לייצור מטענים. (יואב זיתון, אלישע בן קימון)

09:19 - דיווחים בלבנון על תקיפה בדרום המדינה. בלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית בכפר עיתרון שבדרום המדינה. (ליאור בן ארי)
08:16 - הפלסטינים: צה"ל נסוג מכל מחנות הפליטים ביו"ש. הפלסטינים מדווחים שצה"ל יצא מכל מחנות הפליטים שבהם פעל במסגרת מבצע "מחנות קיץ" ביהודה ושומרון. (עינב חלבי)
08:00 - הוריו של החטוף עומר נאוטרה בכנס יהודי-רפובליקני: "הזמן שלהם אוזל". הוריו של החייל החטוף הישראלי-אמריקני עומר נאוטרה נשאו דברים בכנס קואליציית היהודים הרפובליקנים (RJC) בלאס וגאס, וזכו לתשואות בעמידה כשעלו לבמה הרמכזית. "יש כאב פיזי מאוד מסוים שאתה מרגיש כשאדם שאתה אוהב סובל ואין לך גישה אליו. עומר חי, אבל הוא בסכנה גדולה", אמרה אימו אורנה, "אנחנו מרגישים שהבן שלנו ובני הערובה אינם בראש סדר העדיפויות". אביו רונן הוסיף: "החדשות של סוף השבוע הזה מבהירות היטב שלעומר ול-100 החטופים אוזל הזמן. עסקה היא הדרך היחידה להחזיר את כולם". (דניאל אדלסון, ניו יורק)
07:00 - הפלסטינים: "צה"ל יצא מג'נין". הפלסטינים דיווחו כי כוחות צה"ל יצאו מג'נין וממחנה הפליטים שלה אחרי עשרה ימים של מבצע אינטנסיבי נגד פעילי טרור. (רויטרס)
06:37 - במהלך הלילה: צה"ל תקף מחסן אמל"ח ומבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה במרחב בליידא שבדרום לבנון. כך נמסר מדובר צה"ל, שהוסיף כי הותקפו גם מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחבים עייתא א-שעב ויארין שבדרום לבנון. עוד נמסר כי במהלך היממה האחרונה צה"ל ירה באמצעות ארטילריה לעבר מספר מרחבים בדרום לבנון. (יואב זיתון)

02:02 - בלינקן: "עדיין יש הזדמנות לנורמליזציה עם סעודיה - אם תושג הפסקת אש בעזה". מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן חזר על אמירתו של בכיר בממשל כי "יש הסכמות על כ-90% מהסכם הפסקת האש ברצועת עזה", אך ציין כי עדיין יש "נושאים קריטיים" שעליהם עדיין יש לדון עקב פערים בין ישראל לחמאס, בהם סוגיית ציר פילדלפי. בלינקן אמר בתדרוך לעיתונאים כי "אני מצפה שבימים הקרובים אנחנו נחלוק עם ישראל והמתווכות (מצרים וקטאר) יחלקו עם חמאס את מחשבותינו כיצד לפתור את הבעיות האלו". במקביל, בלינקן ציין כי "עדיין יש הזדמנות" לנורמליזציה בין סעודיה וישראל אם תושג הפסקת אש בעזה.

8 צפייה בגלריה
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן 6.8.24
מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן 6.8.24
6.8.24
(צילום: Drew ANGERER / AFP)

00:59 - פורסם סרטון של הרש גולדברג-פולין מהשבי, משפחתו: "קריאת השכמה מיידית לעולם". משפחתו של החטוף הרש גולדברג-פולין, שנרצח יחד עם חמישה חטופים נוספים לפני כשבוע בשבי חמאס, התירה הלילה לפרסם סרטון טרור פסיכולוגי שלו שפרסם אמש ארגון הטרור. "אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם. אני מתגעגע אליכם ואני חושב עליכם בכל יום. אני יודע שאתם ברחובות ועושים כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, אני צריך שתישארו חזקים בשבילי", אמר הרש למשפחתו בסרטון.

8 צפייה בגלריה
החטוף הרש גולדברג-פולין
החטוף הרש גולדברג-פולין
החטוף הרש גולדברג-פולין

הוריו, רייצ'ל וג'ון, מסרו הלילה בהודעה באנגלית: "אנחנו בעיצומה של תקופת האבל היהודית של השבעה, לאחר שקברנו ביום שני את בננו הרש זכרו לברכה. הסרטון חייב לשמש קריאת השכמה מיידית לעולם לפעול היום כדי להבטיח את שחרורם של 101 בני הערובה הנותרים לפני שיהיה מאוחר מדי. אף משפחה אחרת לא צריכה לעבור את מה שהמשפחה שלנו עברה". (יעל צ'כנובר, דניאל אדלסון, ניו יורק)