קו הרכבת בין ת"א, נתב"ג וירושלים יפעל גם בלילה, השירות בדרום יצומצם
קו הרכבת בין ת"א, נתב"ג וירושלים יפעל גם בלילה, השירות בדרום יצומצם
הרכבת הודיעה כי השלימה חצי מפרויקט חשמול המסילות - כ-500 ק"מ בסך הכל; בעקבות כך יחולו שורה של שינויים - בכמה קווים יוארכו שעות הפעילות, ובאחרים - יקוצרו
רכבת ישראל תפעיל לראשונה, החל ב-17 בספטמבר, רכבות לילה בין תחנות ת"א סבידור מרכז לירושלים דרך נתב"ג, בתדירות של נסיעה אחת לשעה, לכל כיוון. בימי חמישי יופעלו רכבות הלילה בין רק בין ת"א סבידור מרכז לנתב"ג עקב עבודות תחזוקה במנהרות הרכבת בירושלים. בנוסף, התדירות בקו מודיעין מרכז-ירושלים יצחק נבון תעלה לשתי רכבות מדי שעה, בשעות השיא, במקום רכבת אחת מדי שעה.
השינויים באים בעקבות השלמת חצי מפרויקט חשמול מסילת הרכבת - כ-500 ק"מ מתוך 1,000 המתוכננים ברחבי הארץ.
בנוסף, בעקבות ההתקדמות בחשמול, החל מ-17 בספטמבר יופעל קו חשמלי חדש בין רחובות לנתניה. מדובר על קו פרברי הנוסע בין תחנות נתניה, בית יהושע, הרצליה, ת"א, כפר חב"ד, לוד ורחובות שיפעל עד חצות בימי חול, ובימי שישי ומוצאי שבת.
במשרד התחבורה הודיעו גם כי יוארכו שעות הפעילות בתחנות רמלה, מזכרת בתיה, קריית מלאכי יואב, קריית גת, להבים רהט בימי השבוע עד חצות (בקירוב), וכן יופעלו רכבות בימי שישי עד השעה 14:00 (בקירוב) וכן במוצ"ש. כמו כן יוארכו שעות הפעילות בתחנת בית שמש עד חצות (בקירוב) וכן יופעלו רכבות בימי שישי ומוצ"ש.
מצד שני, עקב ההתקדמות בעבודות החשמול יצומצם השירות בחלק מקווי הדרום. ברכבת הודיעו כי עם תחילת עבודות החשמול בקו מאשקלון דרך תחנות שדרות, נתיבות ואופקים, תרד התדירות בתחנות אלה לרכבת אחת מדי שעה, לאורך כל שעות וימי הפעילות. כמו כן יקוצרו שעות הפעילות בתחנות אלה עד ל-21:30 באמצע השבוע, וכן ייסגרו לשירות מדי יום שישי ומוצ"ש, עד לסיום עבודות החשמול בהן. גם תחנות באר שבע ייסגרו לשירות מדי מוצ"ש. בתחנת דימונה יופעלו בימי שישי שש רכבות במקום ארבע הפועלות כיום, ומדי מוצ"ש תיסגר התחנה.
פרויקט חשמול מסילות הרכבת תוקצב בכחצי מיליארד שקל ונחשב ל"פרויקט הדגל" של מנכ"ל הרכבת הנוכחי מיכה מייקסנר. הפרויקט צפוי להסתיים ב-2025 עם חשמול כלל המסילות מלבד מסילת העמק. בעקבות העבודות על חשמול המסילה, הופסק השירות הרכבתי בערבים לכמה יעדים, כאשר המרכזי בהם הוא ציר תל אביב חיפה. הפרויקט עוכב בתקופת שרת התחבורה הקודמת מירי רגב שביקשה לא לפגוע בשירות הרכבות לטובת עבודות התשתית, אך עבודות אלו שבו בתקופת השרה הנוכחית מרב מיכאלי.