סגור
בני לנדא יו"ר קבוצת לנדא לשעבר מייסד אינדיגו
בני לנדא (Photo: Diana Bahur-Nir)

"הוציאו אותנו לחל"ת בלי הודעה מוקדמת": עובדי חברת היהלומים של בני לנדא יוצאים למאבק

60 מעובדי לוסיקס שהוצאו לחל"ת מתנגדים לעיכוב הליכים לחברה שצברה חובות של 103 מיליון שקל ומבקשים במקום זאת צו לשיקום כלכלי לחברה, שיאפשר למנות לה נאמן שימכור אותה. העובדים טוענים כי לא קיבלו את משכורות אוגוסט. "לא נראה שיהיה לאן לחזור", אמר אחד העובדים

עובדי חברת יהלומי המעבדה לוסיקס יוצאים למאבק בחברה: היום (ד') הם הגישו לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד את התנגדותם לבקשה לצו עיכוב הליכים שהגישה החברה לבית המשפט.
60 עובדים שהוציאה החברה לחל"ת מתוך 90 עובדיה, המיוצגים בידי עו"ד אופיר רונן, טוענים כי הם תומכים במתן צו לשיקום כלכלי לחברה. הם מבקשים למנות נאמן לחברה שימכור אותה ואת נכסיה וימקסם את הליך החזר החוב לנושים.
חובות לוסיקס עומדים על 103 מיליון שקל. העובדים לא קיבלו את משכורות אוגוסט, ואלה כלולות במסגרת בקשת החברה לפרוס את החובות לחמש שנים כשהתשלום הראשון יינתן בעוד שנתיים.
העובדים יוצאים נגד בעלי המניות: בני לנדא, לואי ויטון, מור, אהרון פרנקל, קרן רגנאר, דודי ויסמן ואחרים, ודורשים ש-5% מהסכום שהם מוכנים להזרים לחברה – 22 מיליון דולר, ישמש לתשלום החוב לעובדים. כך משכורות אוגוסט שלא שולמו מגיע ל-1.5 מיליון שקל, והמאבק של העובדים הוא בעצם על 6 מיליון שקל שכוללים את רכיבי גמר החשבון (פיצויים, ימי חופשה, הבראה) שיקבלו במקרה שאינם חוזרים לעבודה.
"החברה לא מציינת בבקשה איך חברה שהפסידה מאות מיליוני שקלים ב-5 השנים האחרונות צפויה דווקא להרוויח בחמש השנים הבאות כשתנאי השוק השתנו לרעתה", טוענים העובדים בבקשה.
אחד מעובדי לוסיקס אמר לכלכליסט: "זו שערוריה גדולה. החליטו יום אחד להוציא אותנו לחל״ת בלי הודעה מוקדמת, בלי משכורות אוגוסט, דמי הבראה, ימי חופשה. כלום. לא נראה שיהיה לאן לחזור".