סגור
מהומות יום כיפור כיכר דיזנגוף תל אביב 25.9.23
מהומות יום כיפור בכיכר דיזנגוף, בשנה שעברה (צילום: דנה קופל)

למרות פסיקת העליון: ארגון ראש יהודי מבטל את התפילה בהפרדה בגן מאיר בת"א

בית המשפט פסק שניתן לקיים תפילה בהפרדה במקום, אך הארגון החליט להעביר אותה לבית כנסת ברחוב בר כוכבא עקב חשש מפרובוקציות

ביום שלאחר הפסיקה של בית המשפט העליון, שניתן לקיים תפילה בהפרדה בגן מאיר בתל אביב, טען הבוקר (יום ה') ארגון ראש יהודי כי בעקבות חשש מפרובוקציות - התפילה תתקיים בבית כנסת ברחוב בר כוכבא ולא במקום הפתוח.
יו"ר הארגון, ישראל זעירא, התראיין הבוקר ל-ynet והצהיר כי התפילה תתקיים כפי שתוכנן. אך זמן קצר לאחר מכן הוא פרסם הודעה שלפיה שינה את דעתו מהקצה אל הקצה.
"בזמן מלחמה, כשחיילינו מסתכנים בקרבות גבורה, ובזמן שכל האומה מתפללת להשבת חטופינו בשלום, הדרך לנצחון והכרעת האויב כמו גם השבת חטופינו, הינה בהוספת קדושה, באחדות ובשלום פנימי. לצערנו שמענו תכנונים להרוס גם את התפילה החוקית הזו, אנו בוחרים בצעד אחראי ולהיות מהנעלבין ואינן עולבין, ונתפלל ביום כיפור בתוך בית הכנסת".
בית המשפט העליון פסק אתמול שארגון "ראש יהודי" יוכל לקיים תפילה בהפרדה מגדרית במרחב הציבורי בתל אביב, ביום כיפור הקרוב, כולל הצבת מחיצה בין גברים לנשים – אך התפילה תתקיים בגן מאיר ולא בכיכר דיזנגוף, מיקום פחות מרכזי בעיר, בהתאם לפשרה שהציעו השופטים.
ראש העיר תל אביב-יפו, רון חולדאי, מתח ביקורת על החלטת בית המשפט: "בית המשפט העליון נתן יד להדרת נשים במרחב הציבורי ובכך פתח מדרון חלקלק. אני קורא לתושבי תל אביב-יפו לכבד את פסק הדין ולאפשר את התפילה בגן מאיר".