סגור

התחרות על הנהגים מתחממת: דן מעלה את שכר הנהגים ההתחלתי ל-48 שקל לשעה

ההסכם הקיבוצי במסגרתו תתקיים העלאת השכר ייכנס לתוקף החל ממשכורת יולי 2022. במקביל תעודכן טבלת השכר הקיימת בהתאם לוותק ותגיע עד ל-61 שקל לשעה. בשבועות האחרונים הודיעו גם חברות מטרופולין וקווים על העלאות דומות בשכר נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית

חברת התחבורה הציבורית דן וההסתדרות הודיעו הבוקר על חתימה על הסכם קיבוצי שיוביל להעלאת השכר ההתחלתי לנהגים ל-48 שקל לשעה. לפי החברה וההסתדרות, החל ממשכורת יולי 2022 יעמוד השכר ההתחלתי לנהגי דן על 48 שקל לשעה, ובמקביל תעודכן טבלת השכר הקיימת בהסכם הקיבוצי בהתאם לוותק ותגיע עד ל-61 שקל לשעה. עוד נקבע כי החל מחודש ינואר 2023 תעלה התוספת האחוזית בטבלת השכר על כל שנת ותק, עד לוותק של 45 שנות עבודה בחברה.
בשבועות האחרונים הודיעו גם החברות מטרופולין וקווים על העלאות דומות בשכר נהגי האוטובוסים בתחבורה הציבורית. העלאות השכר מתבצעות על רקע מחסור חמור של נהגי אוטובוס בתחבורה הציבורית, כאשר המחסור בנהגים מוביל לתחרות בין החברות על הנהגים הקיימים ולהעלאות השכר שמתרחשות לאחרונה. כמו כן מהלכים אלו מעידים כי חברות התחבורה הציבורית יכולות להעלות בעצמן את שכר הנהגים גם ללא התערבות חיצונית וסבסוד נוסף של המדינה. טענה זו מקבלת משנה תוקף בדו"ח הרבעוני שפרסמה חברת אלקטרה לאחרונה, שמציגה כי הרחבת הפעילות בתחום התחבורה שיפרה את תוצאות החברה והגדילה את רווחיה.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס דן בדרום
אוטובוס דן בדרום
אוטובוסים של חברת דן בדרום
(צילום: דן דרום )

כאמור, העלאת השכר מתבצעת על רקע מחסור חמור של נהגי אוטובוס בתחבורה הציבורית. לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, השכר הממוצע לנהג אוטובוס בתחבורה הציבורית הוא 8,500 שקל, כ-30% מתחת לשכר הממוצע במשק. רן שדמי, ממלא מקום מנהל רשות התחבורה הציבורית הארצית, העריך לפני כחודש וחצי בשיחה עם "כלכליסט" כי חסרים כ-6,000 נהגים למערך התחבורה הציבורית.
דן מוחזקת על ידי חברי דן (50%) וקרן ההשקעות הפרטית ווליו LBH תשתיות (50%). ווליו LBH מוחזקת בידי עופר לינצבסקי, שמעון בן חמו ווליובייס. יושבי הראש המשותפים בדן הם עופר זילביגר ושמואל רפאלי.
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם להעלאת שכרם של נהגי חברת דן. נמשיך ונפעל לחיזוק מעמדם התעסוקתי וזכויותיהם של הנהגים והנהגות בתחבורה הציבורית כדי שהענף הזה יוכל להמשיך לצמוח. אני מודה לאבי אדרי, לוועד נהגי דן ולהנהלת החברה על תרומתם להשגת ההסכם החשוב הזה".
מנכ"ל דן, אופיר קרני: "אני שמח וגאה על חתימת הסכם השכר החדש עם ועד הנהגים וההסתדרות. הסכם השכר החדש הוא ההסכם הטוב ביותר הקיים כיום בענף התחבורה הציבורית. נהגי דן ייהנו מהתנאים הטובים ביותר בענף, עם שכר בסיס של 61-48 שקל ותוספת תמריצים ופרמיות בהיקף של אלפי שקלים בחודש. הסכם זה ותוספות השכר הדרמטיות באים לענות על ההערכה הרבה שיש לחברת דן והנהלתה לעבודתם המסורה והשירות האיכותי של נהגי החברה, אותו אנו שואפים להמשיך ולקיים. נהגי דן הם הגורם המוביל והחשוב ביותר בתחבורה הציבורית בישראל".