סגור
יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות של ערוץ 13
יוליה שמאלוב ברקוביץ' (צילום: תומריקו)

סערת חדשות 13: עזיבת שמאלוב ברקוביץ' מתעכבת - למרות ההסכם עם העובדים

בשבוע שעבר, ולאחר מאבק עיקש, הגיע ועד עובדי חדשות 13 להסכם עם ההנהלה, לפיו שמאלוב ברקוביץ' תעזוב את תפקיד המנכ"לית; ואולם עד עתה היא לא חתמה על הסכם עזיבה או הודחה בדירקטוריון

סערת יוליה שמאלוב ברקוביץ' נמשכת: על אף שעברו חמישה ימים מאז חתימת ההסכם בין ועד עובדי חברת החדשות של ערוץ 13 להנהלה, שלפיו שמאלוב ברקוביץ'אמורה היתה לפנות את כיסא המנכ"לית, לאחר פחות מחודשיים בתפקיד, היא טרם חתמה על הסכם עזיבה ונותרה בתפקידה.
עזיבתה של שמאלוב ברקוביץ' היתה הסעיף המרכזי בהסכם, שנחתם לאחר מאבק עיקש של הוועד, שם טענו כי היא מזוהה יותר כפוליטיקאית מאשר כעיתונאית.
יש שתי דרכים שיכולות להוביל לעזיבת המנכ"לית: הראשונה - חתימה על הסכם פרישה, שתנאיו מוגדרים בחוזה העבודה שלה. לפי ההערכות בשוק, במסגרת ההסכם תקבל שמאלוב ברקוביץ' פיצוי של עד כ-2 מיליון שקל בגין עזיבתה.
האפשרות השנייה היא הדחה של שמאלוב ברקוביץ' בדירקטוריון חברת החדשות, צעד המחייב רוב של 75%.
כיום יש בדירקטוריון חברת החדשות של הערוץ שישה חברים, שלושה נציגי ציבור הממונים מטעם הרשות השנייה ושלושה מטעם הערוץ. 40% מכוח ההצבעה בדירקטוריון הוא בידי נציגי הציבור. כלומר, לכל נציג ציבור יש 13.3% בהצבעה, ולכל דירקטור מטעם החברה - כ-20%. לכן, אם שמאלוב ברקוביץ' תצליח לגייס שני דירקטורים בלבד שיתנגדו להדחתה, גם אם הם נציגי ציבור עם כוח הצבעה נמוך יחסית, ההדחה לא תצא לפועל.
על פי ההסכם בין הוועד להנהלה, יש למצוא מחליף לשמאלוב ברקוביץ' בתוך כ-60 יום ממועד חתימת ההסכם, והאחריות לעזיבתה היא בידי הנהלת הערוץ.
יצוין כי העתירה לבג"ץ של ועד העובדים, חברת החדשות וארגון העיתונאים עדיין לא הוסרה, והעובדים עדיין לא מכירים במינויה לתפקיד. לכן, במידה ושמאלוב ברקוביץ' תישאר בתפקיד, הדיון בעתירה יימשך – וזאת לאחר שבג"ץ דרש מהערוץ לנמק מדוע המינוי לא יבוטל.
מרשת 13 נמסר בתגובה: "אנחנו פועלים עם יוליה ועם הדירקטורים של חברת החדשות למצוא פתרון מהיר שיאפשר לחדשות 13 לחזור לשגרה".