סגור
נתיבי איילון פקק תנועה תחבורה כביש כבישים מכוניות
פקק תנועה בנתיבי איילון (צילום: שאטרסטוק)

בני ברק תחילה: נתיבי איילון ינהלו את תנועת הרמזורים בגוש דן

נתיבי איילון החלה לחבר את הצמתים המרומזרים בבני ברק למרכז ניהול תנועה מטרופוליני. המרכז משמש כמעין גרסה מצומצמת של "רשות תחבורה מטרופולינית" המבוססת על שיתוף פעולה וולונטרי של הרשויות המקומיות ומנוהל על ידי נתיבי איילון

חברת נתיבי איילון החלה לחבר בשבוע שעבר את הצמתים המרומזרים בבני ברק למרכז ניהול תנועה מטרופוליני (מנת"ם). המנת"ם, שממוקם בסמוך לתחנת הרכבת סבידור מרכז, משמש כמעין גרסה מצומצמת של "רשות תחבורה מטרופולינית" המבוססת על שיתוף פעולה וולונטרי של הרשויות המקומיות ומנוהל על ידי נתיבי איילון.
במסגרת היוזמה ,החברה הממשלתית צפויה לנהל את תנועת הרמזורים בכדי לטייב את זרימת התנועה במרחב ולתכלל את התנועה בשיתוף פעולה עם גופים כמו כבאות והצלה, המשטרה וחברות ממשלתיות אחרות דוגמת נת"ע האחראית על הרכבות הקלות שיפעלו בגוש דן. בנתיבי איילון מעוניינים שבהמשך תנוהל באמצעותם גם תנועת האוטובוסים בגוש דן.
נכון להיום, הצטרפו ליוזמת המנת"ם הערים בני ברק, פתח תקווה, בת ים ורמת גן. דווקא עיריית תל אביב, שמהווה את הרשות המרכזית במרחב גוש דן – ממאנת להצטרף ליוזמה של החברה הממשלתית.
הצמתים הראשונים שחוברו הם צומת חזון איש פינת ברטנורא וצומת חזון איש פינת דרסלר. לפי חברת נתיבי איילון, החיבור לשאר הצמתים יתרחש באופן מדורג כאשר הצפי לסיום החיבור הוא עד סוף מרץ.
עיריית בני ברק הייתה החברה הראשונה שחתמה על הסכם הצטרפות למנת"ם, וחתימה זו כללה העברה מלאה של 38 הצמתים המרומזרים שבשטחה לאחריות נתיבי איילון, בתוך כשנתיים. הצמתים יעברו שדרוג, כולל חיבורם למצלמות חכמות.
ישראל שמש, ראש אגף בקרת תנועה בנתיבי איילון, מסר בתגובה: "חיבור הרמזורים של העיר בני ברק למנת"ם (מרכז ניהול תנועה מטרופוליני) דן היא אבן דרך משמעותית שתאפשר ניהול תנועה מקסימלי בראייה מטרופולינית, תוך שימוש במשאבים וטכנולוגיות מתקדמות. חברת נתיבי איילון מודה לעיריית בני ברק על נכונותה לקדם מיזמים פורצי דרך שישנו את פני התחבורה בישראל".