משתתפת במכרז הנגישות לאינטרנט: "ההצעה הזוכה - נמוכה ב-75% ממחיר השוק"
משתתפת במכרז הנגישות לאינטרנט: "ההצעה הזוכה - נמוכה ב-75% ממחיר השוק"
כך עולה מעתירה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בנוגע למכרז שמאפשר לבעלי מוגבלויות לקבל שירות באתרי ממשלה; עוד נטען כי ועדת המכרזים סתרה את עצמה
רשות התקשוב בחרה בחברת "נגיש בקליק" במכרז הנגישות, לאחר שהחברה הציעה הצעה שנמוכה ב-75% ממחיר השוק במסגרת מכרז פומבי לאספקת מערכת נגישות. מטרת המכרז לאפשר לציבור האנשים עם מוגבלויות לקבל שירות באמצעות האינטרנט אצל משרדי הממשלה.
הנתונים נחשפו בבקשה לצו ביניים אשר הגישה חברת ת א.י.11 מייק-סנס פתרונות הנגשה, לבית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית משפט לעניינים מנהלים, באמצעות עו"ד אלעד בצר. המגישה הייתה אחת משתי המשתתפות במכרז והפסידה בו.
תקופת ההתקשרות נקבעה ל-3 שנים ובתוספת 3 שנות אופציה, כך שמשך תקופת ההתקשרות לכל היותר עשוי להגיע לכדי 6 שנים. שווי המכרז הוא כ-3 מיליון שקל לשנה ויכול להגיע ל-18 מיליון שקל.
לטענת המבקשת המחירים שננקבו על ידי המציעה הזוכה, חברת נגיש בקליק, ביחס למערכת היו נמוכים בשיעור של כ-75% ממחירי השוק. לטענתה, הזוכה לא נשאלה ולא דרשה לתת הסברים למחירים הללו. עוד טענה המבקשת כי ועדת המכרזים לא עימתה את הזוכה במכרז ביחס ליכולותיה האמיתיות לעמוד בהצעתה במשך כל תקופת ההתקשרות.
המבקשת מוסיפה שוועדת המכרזים סתרה עצמה כאשר בפרוטוקול אחד קבעה כי המחירים שהוגשו למכרז הינם מחירי השוק ואילו בפרוטוקול אחר קבעה כי מחירים הנמוכים בשיעור של כ-75% הם הם מחירי השוק. התובעת מוסיפה ש"במישור הטכני והאיכותי המערכת, על כל מאפייניה, שהוזמנה במכרז על ידי רשות התקשוב אינה תואמת למערכת שנבחרה כמוצר של הזוכה במכרז. עובדה זו יכולה, אולי, להסביר את פער המחירים בין שתי ההצעות במכרז".
הבקשה לצו נדחתה, אך רשות התקשוב וחברת נגיש בקליק התבקשו להשיב בתוך שישה ימים לעתירה.
מכרז הנגישות הנוכחי הוא המכרז השני שנערך בתוך זמן קצר לאחר שהמכרז הראשון בו זכתה התובעת נפסל ורשות התקשוב בחרה לצאת במכרז חדש.
לדברי עו"ד אלעד בצר: "העתירה מגלה, לכאורה, התנהלות בעייתית ביותר ולא מקצועית בבחירת הזוכה במכרז, בין היתר בפרמטרים מובהקים של טכנולוגיה, תמורה ומענה אמיתי לצורכי אוכלוסיית האנשים בעלי מוגבלות.לו היתה עושה הרשות עבודתה כראוי, מחויבת היתה היא לבחור בהצעת חברת א.י.11 מייק-סנס פתרונות הנגשה בע"מ אשר סיפקה את השירות במשך שנים רבות במקצועיות רבה לשביעות רצון כולם. ראוי לזכור, שמדובר בשירות שאמור להינתן לאנשים עם מוגבלויות ומגיע להם לקבל את הטוב ביותר. זו הדרך בה פעלה לאורך שנים חברת מייק-סנס, שבראשה עומד מר דוד אדי, מומחה בעל שם עולמי בסוגיית נגישות ובעל מוגבלות בעצמו. הרשות עצמה עיניה ולא בחנה את ההצעה הזוכה בהתאם לפרמטרים מהותיים שנקבעו במכרז והכל תוך התעלמות מדרישות הדין ופסיקות בתי המשפט.אנו מקווים שבית המשפט יתערב וישנה החלטת הרשות לטובת ציבור האנשים עם המוגבלויות"
עו"ד מתן וינקלר, שותף במחלקת הליטיגציה במשרד גרוס ושות׳ המייצג את "נגיש בקליק" אומר :"נגיש בקליק מספקת שירותי נגישות ליותר מ-5000 לקוחות אשר מעידים באופן הטוב ביותר על טיב ואיכות שירותה. העותרת שימשה במשך שנים ספק יחיד והתרגלה לקבוע את המחיר המתאים לה תוך פגיעה מהותית בתחרות באופן שחייב את ביצוע המכרז. העתירה המנהלית והבקשה לצווי ביניים הוגשו בשיהוי וזמן רב לאחר שנודע לעותרת כי היא הפסידה במכרז לנגיש בקליק ואכן, לא בכדי, בית המשפט לא נאות ליתן לעותרת צו במעמד צד אחד. העתירה והבקשה מבוססות על טענות מופרכות מתוך ניסיון נואל לשנות את תוצאות המכרז לאחר שנערך הליך מסודר, תקין וראוי בין המציעים השונים. בכוונת נגיש בקליק להגיש תשובה מפורטת בה יידחו כל טענות העותרת ולנהל את ההליך במסגרת בית המשפט אשר בסופו תחויב העותרת בהוצאות משפט״.