סגור
עו"ד זיו שרון
עו"ד זיו שרון (צילום: אייל טואג)

נפטר זיו שרון מבכירי עורכי הדין בתחום המיסוי בישראל

בעשורים האחרונים הוביל שרון שורה של תיקים מפורסמים בעולם המס וייצג את בכירי המשק. עו"ד שרון, בן 62 נפטר אמש לאחר מאבק במחלה קשה

עו"ד זיו שרון, מבכירי עורכי הדין בישראל, שנחשב לאחד המומחים המובילים בישראל בתחום המס, נפטר אמש לאחר מאבק במחלה קשה. שרון, בן 62 במותו הותיר אחריו אישה, סיגל, ו-3 ילדים מנישואים קודמים אביב, אור ודן. הלווייתו תתקיים היום בשעה 16:45 בבית העלמין בהרצליה.
עו"ד עמית גליק, שותף בכיר במשרדו של זיו שרון, מסר היום: "בצער רב אנחנו נפרדים היום מאדם מאוד מיוחד. אנחנו אבלים ומחבקים את אשתו של זיו ואת ילדיו. זיו שהיה לי למורה דרך ולחבר קרוב, היה אחד המוחות המבריקים ביותר שפגשתי ומומחה ייחודי לכלל דיני המס".
שרון החל את דרכו המקצועית בהתמחות בת שישה חודשים אצל עו"ד רועי פלר, לימים בעלה של עו"ד טלי ירון-אלדר. אחד מהדברים שפלר ביקש ממנו לעשות היה לתלות מודעה של חברו, עו"ד אבי אלתר, בבית המשפט בחיפה. שרון קרא את ההודעה אשר הודיעה על חיפוש מתמחה והחליט לעבור להתמחות במשרדו של אלתר – התמחות שהסתיימה בשותפות בת 14 שנה. במשך שנים שימש שרון כשותפו הבכיר של אלתר, עד למותו של אלתר בשנת 2007. בשנת 2010, עזב שרון את משרד אלתר והקים את המשרד הנושא את שמו.
בעשורים האחרונים, הוביל שרון שורה ארוכה של תיקים מפורסמים בעולם המס וייצג את בכירי המשק בסוגיות מורכבות. בין התיקים הבולטים בהם הוביל את הייעוץ המשפטי והמיסויי: פסק הדין התקדימי בעליון בעניין מ.ל. השקעות ופיתוח בו נקבע כי הוצאת מימון מותרת בניכוי מהרווח ההוני שנוצר בגין מכירת זכות במקרקעין; פסק דין העליון בעניינו של איש העסקים שלמה נחמה, בו נקבע כי נחמה לא ישלם לרשות המסים מס שבח בגין מכירת דירתו במגדל רוטשילד 1 בתל אביב; פסק דין העליון בעניין בית דיור מוגן אלישע בו נקבעה ההלכה לפיה ניתן לנכות הוצאות רעיוניות מהכנסות רעיוניות; פסק הדין בעניין פור חברה לניהול תיקי השקעות בו סווגו הפסדי החברה מניירות ערך כהפסדים עסקיים בניגוד לעמדת רשות המיסים. בית המשפט הדגיש את חובת ההגינות של הרשות כלפי האזרח והחובה להטיל מס אמת; ועוד הלכות ותקדימים רבים.
עו״ד מאיר מזרחי, חברו של שרון וקולגה למקצוע הוסיף: ״זיו שרון הוא ממובילי עולם המס בישראל. היקף הידע שלו, חוכמתו, מקצועיותו ובעיקר היצירתיות שלו הפכה אותו למוביל בתחום המיסוי, ברעיונות מבריקים, תכנוני מס ופסיקות בית משפט העליון בנושאים מקצועיים".