סגור
גן ילדים ריק
גן ילדים. הרשת מתמודדת עם תביעות חוב (צילום: דנה קופל)

לאחר שלא נמצא רוכש: ביהמ"ש הורה על פירוק רשת הגנים "בצהרי היום"

הנאמן הודיע לבית המשפט כי עיריית תל אביב מתנגדת למכירת הרשת למפעיל אחר בנימוק שאינו עומד בתנאי המכרז. בעקבות זאת הורה אתמול בית המשפט על פירוקה של החברה שהפעילה 43 צהרונים ונקלעה לקשיים לאחר שמצא כי אין סיכוי סביר לשיקומה הכלכלי

בית המשפט המחוזי בתל אביב הורה אתמול על פירוקה של חברת בצהרי היום שהפעילה צהרונים בתל אביב לאחר שמצא כי אין סיכוי סביר לשיקומה הכלכלי.
בתחילת החודש ביקש הנאמן של רשת הגנים "בצהרי היום" מבית המשפט להוציא צו פירוק לחברה החל מ-12 באוגוסט. המשמעות היא כי חברת בצהרי היום, שהפעילה 43 סניפים בתל אביב ופעלה כ-20 שנה, תסגור את שעריה עם תום הקייטנות באוגוסט.
קודם לכן התקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב דיון בעניין מכירת הרשת לגורם אחר. בעקבות עמדתה של חברת יובל חינוך, המוחזקת בבעלות מלאה של עיריית תל אביב ומהווה זרוע ביצועית, ניהולית ופיקוחית של כלל מסגרות הצהרונים בתל אביב, הנאמן משך את בקשתו למכור את מניות חברת בצהרי היום. יובל חינוך טענה באמצעות עוה"ד שי בר ניר ומעיין שטייף כי למציע שביקש לרכוש את הרשת אין ניסיון בצהרונים וכי הוא לא עומד בתנאי המכרז.
מנגד טען בא כוח המציע כי הוא רואה עצמו כפתרון ולא כבעיה וכי יש לו הניסיון המתאים והוא נכון לקלוט את העובדים. בסופו של הדיון הובהר כי הצעת הנאמן לאישור הצעת המציע אינה עומדת עוד על הפרק.
בדיון השתתף גם ועד ההורים העירוני תל אביב-יפו שיוצג על ידי עורך דין שחר סקברר, שטען כנגד המכירה למציע מכיוון שלטענתו לא ניתן בהליך פירוק לחייב את הלקוח (ההורים) לקבל מפעיל שלא עומד לטענתם בתנאי המכרז המקורי.
מהדיון עלה כי נושים הגישו תביעות חוב בהיקף של כ-4 מיליון שקל שטרם הוכרעו. לאחר הדיון אישרה השופטת את המשך ההפעלה הזמנית על ידי הנאמן כמבוקש למשך המחזור השני של הקייטנות בקיץ.
הנאמן הודיע לבית המשפט לאחר הדיון כי אין היתכנות להפעלה זמנית נוספת. לפיכך ביקש הנאמן מבית המשפט לאשר את המשך ההפעלה הנוכחית על ידי החברה באמצעות הנאמן עד למועד סיום הקייטנות ב-11 באוגוסט ולהוציא צו פירוק לחברה.
רשת בצהרי היום הפעילה 43 סניפים בתל אביב עם 1,267 ילדים ו-141 עובדים . באפריל פנתה הרשת לבית המשפט בבקשה למנות לה נאמן זמני לאחר שנקלעה לקשיים. בית משפט מינה את עו"ד מנחם מושקוביץ כנאמן שהפעיל את הרשת וממשיך להפעילה עד סיומה של הקייטנה ב-11 באוגוסט.
מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "עיריית תל אביב-יפו וחברת יובל חינוך ימשיכו לפעול כל העת מתוך ראיית טובתם של ילדות וילדי העיר. התנגדנו למציע חלופי לרשת משום שאינו עומד בתנאי סף של המכרז אותו עברו כלל המפעילים בעיר".