בלעדיTIER הגרמנית נכנסת לשוק הצפוף של הקורקינטים השיתופיים
בלעדי
TIER הגרמנית נכנסת לשוק הצפוף של הקורקינטים השיתופיים
החברה צפויה להתחיל לפעול בעוד חודש בתל אביב, גבעתיים ורמת גן, ובהמשך תתרחב לערים נוספות בגוש דן. עד כה פרסה כ־300 אלף כלים ב־26 מדינות באירופה ובמזרח התיכון
TIER Mobility הגרמנית נכנסת לשוק הקורקינטים השיתופיים בישראל וצפויה להתחיל להציע את שירותיה בעוד חודש. TIER תיכנס לשוק צפוף ותחרותי מאוד ותתחרה בשלוש חברות שכבר פועלות כאן: ליים, ווינד ובירד.
החברה תחל את פעילותה בארץ בתל אביב, גבעתיים ורמת גן, ובהמשך תתרחב לערים נוספות בגוש דן רבתי. בחברה אומרים כי בכוונתם לעבוד בצמוד לעיריות ולתאם עם כל אחת מהן את כמות הכלים שיהיו בעיר, וזאת על מנת להימנע מ"הצפה" בכלים מיותרים. את הפעילות בישראל ינהל רודי דניאל שעבד בעבר בחברת תל־אופן.
הקורקינטים של TIER כוללים מאפיינים ייחודיים כמו נורות איתות (וינקרים), מחזיק לטלפון עם טעינה אלחוטית, תא קסדה סגור עם קסדה מתקפלת וכן בלמים משולשים ושתי רגליות עצירה.
החברה, שנוסדה בגרמניה ב־2018, מספקת כלי רכב חשמליים שיתופיים כמו קורקינטים, אופניים וקטנועים. החברה טוענת כי היא חברת המיקרו מוביליטי הגדולה בעולם מבחינת מספר הכלים שלה ומספר הערים שבהן היא פועלת, וזאת לאחר שהיא רכשה את חברת השכרת האופניים Nextbike ואת מפעילת המיקרו־מוביליטי Spin. עד כה פרסה כ־300 אלף כלים ב־530 ערים ב־26 מדינות באירופה ובמזרח התיכון. החברה גייסה כ־660 מיליון דולר ושוויה מוערך ביותר מ־2 מיליארד דולר.
החברה טוענת כי היא "ניטרלית אקלימית", כלומר בנוסף להפחתת הפליטות הנוצרת כתוצאה מפעילותה, היא מקזזת את כל פליטת גזי החממה שהיא אחראית לה בתמיכה בפרויקטים הקולטים גזי חממה, כמו נטיעת עצים.
אלכס סוטר, סגן נשיא ב־TIER ומנהל אזור דרום מערב אירופה והמזרח התיכון: "TIER מציעה מודל תפעול מיקרו־ניידות שלא מוכר בישראל מבחינת בטיחות וקיימות. אני בטוח שנצליח לעבוד עם עיריות כדי להציע את השירות שלנו בצורה מתואמת, מוסדרת ויעילה".